صنایع فرهنگی 2 تا 4 برابر صنایع کارخانه‌ای رشد اقتصادی دارند

به گزارش فناوری فرهنگی،مدیر اندیشکده صنعت‌ و فناوری اظهار داشت: صنایع فرهنگی دو تا چهار برابر صنایع کارخانه‌ای رشد اقتصادی داشته و ایجاد درآمد می‌کنند.

عقیل ملکی‌فرد شامگاه سه‌شنبه در هشتمین نشست واکاوی مسائل روز مدیریت شهری با موضوع «هویت آینده مشهد» گفت: یا شهری بی‌هویت داریم و یا اینکه به سمت هویت‌زدایی از شهر در حال حرکت هستیم. حرکت ما به سمت شهری با هویت‌های چندگانه است. به‌عنوان‌مثال آمارها حاکی از آن است که برخی شرکت‌های تور گردان، مسافران را به مشهد می‌آورند و آن‌ها را حتی یک‌بار هم به زیارت حرم نمی‌برند، در عوض فقط به جنبه تفریحی تورها می‌پردازند.

وی صنایع فرهنگی را جزو صنعت‌های پردرآمد دانست و افزود: اگر نیت فرد کسب پول باشد، باید بگویم صنایع فرهنگی 2 تا 4 برابر صنایع کارخانه‌ای رشد اقتصادی دارند و ایجاد درآمد می‌کنند. پس اگر به دنبال کسب سود هستیم، چرا سراغ صنایع فرهنگی نرویم؟

مدیر اندیشکده صنعت‌ و فناوری با اشاره به اینکه شهر باید تنها یک هویت داشته باشد، بیان کرد: شهرها نمی‌توانند ده‌ها هویت داشته باشند؛ بنابراین سرمایه‌گذاری و جذب توریست باید با هویت فرهنگی و معنوی شهر هم‌خوانی داشته باشد. چرا ما در مشهد یک بانک عظیم آینده نداریم؟ جامعه عالی، جامعه آینده‌اندیش است.

وی با مقایسه دو شهر قم و مشهد گفت: شهر قم به مرکزی برای تولید معرفت تبدیل‌ شده است، چراکه در کوچه‌پس‌کوچه‌هایش مؤسسات فرهنگی بسیاری به چشم می‌خورد که مشغول تولید معرفت هستند. چرا نباید مشهد را به اندیش‌گاه تبدیل کنیم؟ به‌نحوی‌که محل تشکیل اتاق‌های فکر باشد و مکانی برای نظریه‌پردازی در حل مشکلات شود. باید مشهد را به یک پایگاه اندیشه‌ای تبدیل کنیم که حل مسائل جهان در آن صورت گیرد.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد