صنعت گردشگری، جایگزینی مناسب برای صنعت تک محصولی نفت درآینده

به گزارش فناوری فرهنگی،  مدیرکل میراث فرهنگی وصنعت گردشگری استان یزد گفت: درراستای مدیریت کلان کشور، صنعت گردشگری در برنامه چشم انداز ‎2‎0ساله به عنوان یکی از صنایع جذب درآمد شناخته شده و در آینده نیز جایگزینی مناسب برای صنعت تک محصولی نفت خواهد بود .
شرافت افزود: استفاده از موقعیت های گردشگری استان نظیر، آثار متعدد تاریخی، فرهنگی و مذهبی پیش از اسلام و دوره اسلامی، خانه های سنتی و قدیمی، آب انبارها و بادگیرها، جاذبه های طبیعی منحصر به فرد اقلیمی و زیست محیطی که در فاصله ای اندک کویر و کوهستان قابل مشاهده است، از جمله مواردی است که نگاه جهانگردان را جلب و مجذوب خود می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت : اگر چه یکی از مشکلات این استان کم آبی است ولی همت مردم قانع و سختکوش این دیار و برپایی سازه هایی چون قنات و چاه عمیق در این خطه کویری نشان داده است که چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد.
وی افزود: سرمایه گذاری جهت آماده سازی بافتهای تاریخی به ویژه بافت تاریخی یزد فرصتی طلایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به حساب می آید.
شرافت ادامه داد: وجود کویر و بیابانها به عنوان پدیده های طبیعی در این استان تلقی شده و مسئولین و مردم استان یزد با نگرشی مثبت و جهت گیری سرمایه های سرگردان در توسعه زیرساختهای صنعت گردشگری، گام مهمی در مسیر اشتغالزایی و فقرزدایی از منطقه و کشور بردارند.
وی اظهار امیدواری کرد: رونق اقتصاد گردشگری و سرمایه گذاری در بخش گردشگری، استان یزد را در رسیدن به اهداف طرح پنج ساله گردشگری یاری خواهد کرد.
بافت تاریخی یزد با مساحت ‎7‎4‎3هکتار، به عنوان اولین شهر خشتی جهان شناخته شده است .

منبع: طاهاپخش

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد