ضرورت توسعه صنعت گردشگری میان کشورهای اسلامی ‏

به گزارش فناوری فرهنگی، ایرج شهین باهر قبل از ظهر چهارشنبه در همایش بین المللی فقه گردشگری اظهار داشت: مردم تبریز همواره در اشاعه فرهنگ تشیع نقشی بی بدیل داشته‌اند و انتخاب این شهر به عنوان اولین پایتخت تشیع جهان اسلام امری اتفاقی نبوده و تبریز به استناد تاریخ، اولین پایتخت تشیع جهان اسلام است.

وی ادامه داد: ایستادگی مردم تبریز در تمامی اعصار تاریخ و در عرصه‌های گوناگون نشانی از بزرگی آنان است و تاریخ تبریز به تأثیرگذاری خود در تمامی عرصه‌ها افتخار می‌کند.

شهین باهر افزود: این سرزمین مهد مردم دینداری است که در راه دین از جان خود می‌گذرند تا خون و جان خود را تقدیم مردم خود کنند.

شهردار تبریز این شهر را مهد دانشمندان و فضلا دانسته و گفت: این شهر مهد بزرگانی همچون سید علی قاضی، علامه امینی، علامه طباطبایی، علامه جعفری و صدها عالم اسلامی است که هر یک برای افتخار یک سرزمین کافیست.

وی با اشاره‌ای به فعالیت دانشگاه ربع رشیدی در این شهر گفت: وجود دانشگاهی همچون ربع رشیدی سبب شد تا علوم اسلامی و دینی در جهان گسترده شده و نام این شهر در عرصه جهانی بدرخشد.

شهین باهر ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده سال گذشته ۱.۵ میلیارد سفر گردشگری در جهان انجام شده که سهم کشورهای اسلامی در این بین بسیار ناچیز است که جمعیت دو میلیاردی مسلمانان در سراسر جهان باید تلاش بیشتری برای توسعه این صنعت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز فقهای جهان اسلام برای تبیین چارچوب فقه در گردشگری کنار یکدیگر جمع شده‌اند، گفت: امیدواریم این همایش بتواند با بررسی ابعاد فقهی و حقوقی گردشگری راهکارهایی برای رفع موانع این صنعت ارائه دهد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد