فرانسه از اهداف گردشگری ۲۰۲۰ خود عقب کشید

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از لوکال فرانس، وزیر گردشگری فرانسه اعلام کرد که این کشور همچنان هدف خود را برای رسیدن به سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر را دنبال می‌کند اما با توجه به شرایط کنونی دستیابی به این هدف با دو سال تاخیر به سال ۲۰۲۲ موکول می‌شود.

دولت سوسیالیست و پیشین فرانسه به ریاست «نیکولا سارکوزی» نیز اعلام کرده بود هدف آنها رسیدن به هدف بلندپروازنه جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۱۴ است.

فرانسه سال گذشته با جذب ۸۹.۴ میلیون توریست خارجی، پرگردشگرترین کشور جهان بود اما دولت کنونی فرانسه معتقد است تاثیر ماه‌ها اعتراضات ضد دولتی و خیابانی جلیقه زردها و همچنین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) مقصران اصلی در عدم دستیابی به رکود ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۰ هستند.

اعتراضات خشمگین علیه «امانوئل مکرون» از سوی گروهی از معترضان موسوم به جلیقه زردها که از سال گذشته آغاز شد و در برخی مقاطع به خشونت نیز کشیده شد موجب شد بسیاری از توریست‌ها درباره سفر به فرانسه تجدیدنظر کنند.

به عنوان مثال در پاریس که مهم‌ترین شهر گردشگری فرانسه است بسیاری از معترضان با پلیس درگیر شدند، فروشگاه‌ها غارت شد و ماشین‌ها در حوالی خیابان کاخ الیزه به آتش کشیده شد وبه همین دلیل بسیاری از مناطق مرکزی پاریس و دیگر شهرهای مهم تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت تا این که اعتراضات در طول تابستان به تدریج فروکش کرد.

آمار ارقام ارائه شده از سوی اداره آمار فرانسه نیز حاکی از آن است که شمار گردشگران ورودی به این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۲.۵ درصد کاهش یافته است و در منطقه مرکزی پاریس این کاهش ۴.۸ درصد گزارش شده است.

وزیر گردشگری فرانسه از کاهش مدت اقامت گردشگران خارجی در این کشور در نیمه نخست 2019 نیز خبر داده است و آن را نتیجه جنبش‌ها اجتماعی سراسری در کشور در ابتدای سال دانست که میزان اقامت متوسط و بلند مدت را تحت تاثیر قرار داده است.

وی همچنین کاهش ارزش پوند در مقابل یورو را دیگر عامل مهم این افول دانست چرا که بریتانیا مهم‌ترین منبع تامین گردشگر برای فرانسه محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد