فریب تلگرامی ۱۸۰‌ هزار نفر در کانال جعلی

به گزارش فناوری فرهنگی،او که دیپلم رشته انسانی است، با درج هر آگهی در کانال خود، 10میلیون تومان دریافت می‌کرد. از مدتی قبل مأموران پلیس‌فتا خراسان رضوی هنگام بررسی و رصد کانال‌های تلگرامی متوجه کانالی با 180هزار عضو شدند. این کانال با نام یگان ویژه پلیس یا نوپو فعالیت می‌کرد و با انتشار اخبار مربوط به عملیات و عکس‌های مانور پلیس یگان‌ویژه، بیش از 180هزار نفر عضو پیدا کرده بود؛ حال آنکه یگان ویژه پلیس هیچ کانالی در تلگرام نداشت.

از آنجا که احتمال می‌رفت فردی با سوءاستفاده از نام و عکس‌های مربوط به عملیات‌ نیروهای یگان ویژه پلیس(نوپو) چنین کانالی را راه‌اندازی کرده است، تحقیقات برای شناسایی گرداننده آن شروع شد. طولی نکشید که مأموران پلیس فتاخراسان رضوی موفق شدند این فرد را شناسایی کنند.

او جوانی 18ساله و دیپلم رشته انسانی بود که توانسته بود با راه‌اندازی این کانال، بیش از 180هزار نفر را فریب دهد. در واقع او با زیرکی تمام عکس‌‌ها و خبرهای مربوط به عملیات نوپو را از دیگر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها جمع‌آوری و طوری آنها را در کانالش منتشر می‌کرد که همه تصور می‌کردند این کانال مربوط به یگان ویژه پلیس است و از سوی این مرکز اداره می‌شود. با دستگیری این فرد، وی اعتراف کرد که هدفش از این کار افزایش اعضا و فعالیت‌های تبلیغاتی بوده و حتی توانسته‌ بود در ازای دریافت مبالغی تا 10میلیون تومان، آگهی تبلیغاتی شرکت‌های مختلف را در کانال خود منتشر کند.

این جوان 18ساله همچنین مدعی شد که هرگز گمان نمی‌کرده این کارش جرم باشد و در قانون برای آن مجازاتی درنظر گرفته شده باشد.سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی، با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهم پرونده او در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. وی به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد قبل از استفاده از عناوین مربوط به دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی دقت کنند که این کار آنها عواقب حقوقی برایشان به‌همراه نداشته باشد.

منبع: گرداب

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد