فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف متوقف شده است

به گزارش فناوری فرهنگی، سید مهدی جوادی به فعالیت‌های انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف در سال ۹۷ اشاره و بیان کرد: آنچه اهمیت دارد درنظر گرفتن تسهیلات برای تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف است. از کاهش تعرفه گمرک و مالیات گرفته تا فراهم آوردن تسهیلاتی برای تولیدی‌ها چون گرفتن  مجوزهای لازم و… به عبارتی انجمن تشکیل شده تا تسهیلاتی را در اختیار اعضا بگذارد و مشکلات صنفی اعضا را برطرف کند و زمینه‌های رشد و تعالی اعضا را فراهم آورد و ما در سال جدید بر آن هستیم تا فعالیت‌های خود را به ویژه در شهرستان‌ها گسترش دهیم.

این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان حجاب و عفاف با اشاره به ضرورت شناسایی و گسترش فعالیت موسسات حجاب و عفاف در استان‌های مختلف گفت: اگر تعداد اعضای ما ۱۰۰ نفر باشد، دو سوم این افراد در شهرستان‌ها هستند و درشمار برندهای فعال و تخصصی ما به شمار می‌آیند و ما باید این اشخاص و موسسات را شناسایی و حمایت کنیم.

به گفته جوادی، تعدادی از تولیدکنندگان به جهت مشکلات مالی و بدهی‌های بالا، تولیدی‌های خود را جمع کردند و محصولات خود را به حراج گذاشتند؛ امسال هم، چشم‌انداز خوش آیندی پیش روی تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف وجود ندارد و بعید است اتفاق خوشایندی بیفتد. چرا که نه سازمانی از ما پشتیبانی نمی کند و نه شرایط اقتصادی و وضعیت ارز، به ویژه دلار و درهم بهتر می‌شود.

این تولیدکننده محصولات حجاب و عفاف به مشکلاتی که در زمینه حجاب و عفاف وجود دارد اشاره و بیان کرد: غالب پارچه‌هایی که ما از آن استفاده می‌کنیم، کره‌ای یا تایوانی هستند و مراکز سفارش دهنده این پارچه‌ها در امارات است؛ به تازگی قانون مالیات بر ارزش افزوده در امارات وضع شده و همین مساله داد و ستد ما را با مشکل روبه رو کرده است. زیرا پیش از این، غالب سفارشات ما در قالب فاکتورسازی بود و حالا لازم است فاکتورهای مستند ارائه دهیم و این روی نرخ تبادلی ما اثر می‌گذارد.

جوادی با اشاره به نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه برای ما مهم ترین سکوی فروش است. ما به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم که می‌توانیم برگزاری نمایشگاه قرآن را برعهده بگیریم و درکل این اتفاق خوشایندی است که نمایشگاه ها به بخش خصوصی و کمیته‌های تخصصی سپرده شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد