قابلیت لایو فیس‌بوک محدود می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، فیس‌بوک که در طول یک سال گذشته با فشارهای سیاسی نهادهای دولتی و غیردولتی در کشورهای مختلفی از جهان روبرو شده است، بعد از حملات تروریستی به مسلمانان نمازگزار حاضر در مسجدی در نیوزلند، بیش از پیش مورد حمله منتقدان و معترضان قرار گرفت.

حالا به نظر می‌رسد که فیس‌بوک به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان تصمیم گرفته است که محدودیت‌های جدیدی را برای قابلیت پخش زنده (لایو) ایجاد کند تا در صورت بروز هرگونه جرم و رفتارهای خشونت‌آمیز که خلاف قوانین شبکه‌های اجتماعی است، بلافاصله با ادامه پخش آن مقابله شود.

این طور که گفته می‌شود الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به کار رفته در پلتفرم فیس‌بوک قرار است به صورت خودکار و کاملاً هوشمندانه مصادیق مجرمانه در لایو کاربران فیس‌بوکی را تشخیص داده و بعد از شناسایی دقیق آن، از ادامه و پخش آن جلوگیری به عمل آورده شود.

بر اساس گزارش رویترز، این محدودیت‌ها به گونه‌ای است که کاربران فیس‌بوک در صورت ارتکاب هرگونه جرم و عمل خلاف قوانین و مقررات شبکه‌های اجتماعی، از گذاشتن لایو محروم خواهند شد و در صورت تأیید جرم آنها نیز، صفحه کاربری آنها به صورت کامل بسته و ریپورت شده و تحویل مراجع قضائی داده خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد این روزها با توجه به نقش بسیار پررنگی که شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها در انتشار اخبار و همچنین شایعات ایفا می‌کنند، فشار مضاعفی از سوی جوامع بین‌المللی روی غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شود و این‌طور که پیش می‌رود انتظار می‌رود قانون‌گذاران در کشورهای پیشرفته که میزبان این غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی هستند نیز قوانین و مقررات سختگیرانه‌تری را در قبال آنها وضع کنند.

در این چند ماه گذشته شبکه‌های اجتماعی گوگل و فیس‌بوک به علت شناسایی اخبار نادرست و کذب و همچنین دادن تریبون آزاد به مجرمان و تروریست‌ها به شدت مورد انتقاد واقع شده‌اند البته در این حملات، فیس‌بوک تنها نیست و شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون اینستاگرام، توئیتر، اسنپ چت و یوتیوب نیز زیر تیغ و آماج حملات منتقدان قرار گرفته‌اند. اما از آنجا که تروریست‌ها در اقدامات و حملات اخیر خود تقریباً همگی از قابلیت لایو در شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیس‌بوک استفاده کرده‌اند، این شرکت بیشتر از سایر رقبای خود مورد حمله و انتقاد معترضان قرار گرفته است.

 

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد