مردم جهان سالی ۸۵ میلیارد دلار بازی ویدیویی می‌خرند

به گزارش فناوری فرهنگی،بازی‌ها در دستگاه‌های موبایلی محبوب‌ترین اپلیکیشن محسوب می‌شوند و کاربران تمایل زیادی به استفاده از آنها دارند. تقریبا همه کاربرانی که گوشی هوشمند دارند یک نوع از این بازی‌ها را روی دستگاه خود امتحان کرده‌اند. توسعه‌دهندگان بازی از این بازار استفاده می‌کنند تا بتوانند با عرضه نسل جدید بازی‌ها بیشترین سود را از بازار جهانی بازی‌های موبایلی ببرند و همین مسئله باعث شده است بازار بازی‌های موبایلی پرسودتر از بازی های مخصوص رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها باشد.

مرکز تحقیقاتی App Annie بر اساس بررسی مشترک خود با IDC اعلام کرد ارزش بازار جهانی بازی‌های موبایلی به بیش از ۳۴٫۸ میلیارد دلار رسیده است و در مقابل ارزش بازار بازی مخصوص رایانه‌های شخصی و مک با ۲۹ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

بازی‌های مخصوص کنسول‌ها نیز بازاری به ارزش ۱۸٫۵ میلیارد دلار را در اختیار دارند و به این ترتیب رتبه سوم پرفروش‌ترین‌ها در بازار جهانی را از آن خود کرده‌اند.

همچنین در این گزارش گفته شد کنسول‌های بازی همراه نیز توانسته‌اند بازاری معادل ۳ میلیارد دلار را به خود اختصاص دهند و این اعداد و ارقام نشان می‌دهد کاربران جهانی در مجموع سالانه ۸۵٫۴ میلیارد دلار بازی می‌خرند.

این بررسی نشان داد بازی‌ها ۳۸ درصد اپلیکیشن‌های بارگذاری شده از فروشگاه Google Play و App Store اپل را شامل می‌شوند. کاربران اندرویدی بیشتر از آیفونی‌ها سراغ بازی می‌روند و با این وجود بازی‌های پولی در فروشگاه اینترنتی اپل بیشتر دانلود می‌شود.

منبع: عیارآنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد