مرزهای تایلند برای جبران بخشی از ضرر گردشگری تدریجی باز می شود

به گزارش فناوری فرهنگی، بر اثر شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری در جهان ۳.۳ تریلیون دلار تاکنون خسارت دیده است و در این میان سهم تایلند ۴۷ میلیارد دلار بوده است. با توجه به بسته بودن مرزها و نبود امکان ورود گردشگر همچنان این صنعت در حال ضرردهی است و دولت تایلند با تزریق کمک به این صنعت  گردشگری تایلند و درخواست از مردم برای افزایش سفرهای داخلی در صدد جبران این خسارت است. برآوردها حکایت از این دارد که جبران این ضرر غیرممکن به نظر می‌رسد چرا که ۱۸ درصد تولید ناخالص ملی تایلند از صنعت گردشگری است.

از این میزان درآمد ۱۲ درصد از ورود گردشگر خارجی و تنها ۶ درصد از توریسم داخلی تأمین می‌شود. گزارشها حاکی است تایلندی‌ها سالانه ۴۰۰ میلیارد بات در سفرهای خارجی هزینه می‌کنند که در صورت چرخش آن به سفرهای داخلی، درآمد  گردشگری تایلند داخلی ۹۰۰ میلیارد نزدیک به مقدار درآمد سال گذشته توریسم که ۱.۲۸ تریلیون بات بود خواهد شد.

وزارت گردشگری تایلند همچنین اعلام کرده تا ماه سپتامبر ۲.۷ میلیون نفر شاغل در زمینه‌های گردشگری و بویژه اقامتی به جمع بیکاران خواهند پیوست و تنها راه چاره باز کردن مرزها بر روی گردشگران خارجی برای جریان یافتن نقدینگی است. در همین راستا و با وجود اینکه بخش خصوصی به ادامه وضعیت اضطراری و بسته بودن مرزها اعتراض دارند، دولت برای یک ماه دیگر وضعیت اضطراری را تمدید و ورود خارجیان را ممنوع اعلام کرد.

برنامه‌ای که دولت برای بازگشایی تدریجی مرزها برای گردشگران بین المللی اعلام کرده بدین گونه است که مرحله اول بازگشایی در ماه آگوست مختص کشورهایی خواهد بود که در ۳۰ روز گذشته هیچ گزارش ابتلاء نداشته باشند و در صورت عدم انتقال ویروس به داخل تایلند، مرحله دوم با ورود بیشتر از کشورهای امن دیگری آغاز و در صورت موفقیت مرحله دوم، مرحله سوم با ورود گردشگر از تمامی نقاط جهان آغاز خواهد شد.

این گزارش توسط رایزنی فرهنگی ایران در تایلند تهیه و در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد