مروری کوتاه و اجمالی بر بازار انیمیشن در ایتالیا شرکت کوچک، کارهای بزرگ

به گزارش فناوری فرهنگی، در جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران  که با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز برگزار شد، آقای کریستین جزدیک به بازار انیمیشن در ایتالیا پرداخت.

کشورهای دنیا سالهاست اهمیت تولید محتوا برای کودکان را درک کرده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی برای پربارتر شدن صنعت انیمیشن انجام میدهند. در این میان آقای کریستین جزدیک از ایتالیا به نمایندگی از شرکت (beQ Entertainment/MADE) در مورد زیر و بم بازار انیمیشن در این کشور سخنرانی کامل و جامعی برای شرکت‌کنندگان در اتاق ارائه‌ی پاویون بین‌المللی انجام داد.

 

همکاری و مشارکت

یکی از ویژگی‌های مثبت صنعت انیمیشین این است که شما می‌توانید در آن مرزها را پشت سر بگذارید و هر قسمت کار خود را به یک استودیو در گوشه و کنار جهان بسپارید. به گفته‌ی آقای جزدیک شرکتی آن‌ها شرکت بزرگی به حساب نمی‌آید اما در میلان و کالیاری، همچنین در امریکا، کالیفرنیا و هند همکارهایی دارند که در زمینه‌ی ساخت انیمه با آن‌ها کار می‌کنند و تمامی مراحل تولید را به عهده می‌گیرند و به نوعی خدمات فول سرویس را ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از کارهای این شرکت مدیریت و بودجه بندی و ثبت‌نام کمپانی‌های کوچک است که آن‌ها را برای شروع کار راهنمایی می‌کنند و در حاشیه‌ی پاویون بین‌الملل بازار انیمیشن تهران هم شرکت‌های مختلف ایرانی پرزنت کرده‌اند.

 

 

خلاقیت ایرانی

از مهم‌ترین بحث‌های سخنرانی آقای جزدیک می‌توان به بخشی اشاره کرد که در مورد خلاقیت و پشتکار انیمیشن‌ساز‌های ایرانی صحبت کردند و پیشینه‌ی ساخت انیمیشن و بک‌گراند آن را قوی و محکم توصیف کردند و اظهار داشتند که از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ژاپنی تا امریکایی می‌توانند زمینه‌ی همکاری با کشورهای دیگر فراهم کنند و برای بازار ایران برنامه‌های بزرگی دارند تا آن را به بازارهای بزرگ جهانی معرفی کنند و همکاری‌هایی پیدا کنند تا به کمک آن فعالین ایرانی در این حوزه بتوانند پیشرفت کنند. او مهم‌ترین و بارز‌ترین بخش شرکت شان را با ویژگی جذب مشارکت و همکاری با شرکت‌های دیگر معرفی کرد و در با ارائه‌ی استراتژی‌های مختلف ابراز امیدواری کرد که بتوانند کمک زیادی را به بازار و صنعت انیمیشن در ایران داشته باشند

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد