معاون رئیس‌جمهور خبر داد :ایجاد 3 دفتر جذب گردشگر ایران در چین

به گزارش فناوری فرهنگی،مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مصاحبه با شبکه بین‌المللی  CCTV چین گفت: ایران یک کشور امن در یک منطقه ناامن است و باوجود جاذبه‌های بسیار متنوع تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی و امکانات بهداشتی و سلامت، کشور ما در سال۲۰۱۶ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا، معرفی، توصیه و پیشنهاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: باتوجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در گسترش تعامل با کشورهای دنیا، در ۲سال گذشته شاهد روند رو به رشد گردشگران ورودی به ایران بوده‌ایم به طوری که سال گذشته رشد ورود گردشگران خارجی در دنیا 4.6 درصد، در اروپا ۳ درصد، در آسیا ۵ درصد و در ایران ۱۲ درصد بوده است. حدود هزار پروژه در حوزه گردشگری جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست که بهره‌برداری از این پروژه‌ها آینده صنعت گردشگری را با رونق ویژه‌یی مواجه خواهد کرد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه گردشگران چینی، بیشترین سهم از گردشگران دنیا را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: سهم ایران از گردشگران چینی در حد قابل‌توجهی نیست، در حال حاضر کمتر از ۵۰ هزار چینی به ایران سفر می‌کنند و این رقم باید به یک تا ۲درصد از گردشگران این کشور افزایش یابد. جذب و جلب گردشگران چینی نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مناسب برای پذیرایی از این گردشگران است. افزایش رستوران‌های چینی، مترجمان زبان چینی، هتل‌ها و امکانات مناسب ازجمله زیرساخت‌های موردنیاز ما در این بخش است. همچنین تسهیل صدور ویزا برای گردشگران دو کشور از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد. گسترش ترددهای هوایی و حمل‌ونقل هوایی از دیگر مواردی است که در افزایش همکاری‌های گردشگری تاثیر بسزایی دارد. تعداد پروازها بین ایران و چین در حال حاضر مطلوب نیست و باید به چند برابر افزایش یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بااشاره به ملاقات‌های خود با مسوولان کشور چین تصریح کرد: ایران می‌تواند به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مردم چین تبدیل شود چراکه اشتیاق بسیار زیادی بین گردشگران همچنین مسلمانان این کشور برای بازدید از ایران وجود دارد.

سلطانی‌فر بااشاره به فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی برای افزایش همکاری‌ها در حوزه گردشگری با چین، تصریح کرد: تا پایان سال۲۰۱۶ میلادی، سه دفتر جذب گردشگر جمهوری اسلامی ایران در چین ایجاد می‌شود. این دفاتر جاذبه‌های گردشگری کشورمان را به گردشگران چین معرفی می‌کنند همچنین بسته‌های سفر را به مردم این کشور ارائه خواهند کرد.

معاون رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به انجام اقدامات متقابل ازسوی طرف چینی، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز و تامین امکانات لازم، روند رو به رشد گردشگران دو کشور با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع:اقتصاد خلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد