معاون علمی و فناوری رییس جمهوری: آینده ایران با نفت، گاز و معدن اداره نمی‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی،معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر جامعه است، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که نیروی انسانی مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه یک کشور محسوب می‌شود باید بتوانیم به این سرمایه اهمیت بدهیم و بگذاریم آنها ریسک کنند تا اعتماد به نفس داشته باشند در این صورت است که به آنچه که می‌خواهیم دست پیدا می‌کنیم.

کتر سورنا ستاری در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با تاکید بر این که سی و دو میلیون جوان در کشور وجود دارد، اظهار کرد: حدود 5 میلیون دانشجو و 13 میلیون دانش‌آموز در جامعه بیانگر این است که بهترین منابع و سرمایه برای دستیابی به توسعه در اختیار ما وجود دارد که باید بتوانیم این سرمایه را به ثروت و علم تبدیل کنیم.

وی افزود: آینده کشور با نفت، گاز و معدن اداره نمی‌شود بلکه به دست نیروی انسانی و نخبگانی خواهد افتاد که برای توسعه و پیشرفت جامعه تربیت شده‌اند.

دکتر ستاری در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه گام‌های خوبی برای آموزش و تربیت نیروی انسانی در کشور برداشته شده است به طوری که برگزاری المپیاد دانش‌آموزی و تاسیس پژوهش‌سراها در آموزش و پرورش اتفاق خوبی برای تربیت نیروی انسانی است. امیدواریم این افراد در سیستم آموزش و پرورش کشور طوری تربیت شوند که بتوانند در آینده برای کشور هزینه بدهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر ستاری در حاشیه مراسم اختتامیه نیز توسعه و فعالیت در زمینه سلول‌های بنیادی را مهمترین اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و اظهار کرد: خوشبختانه پتانسیل‌های خوبی در زمینه علم طب بازساختی و سلو‌لهای بنیادی در کشور وجود دارد؛ به طوری که در حال حاضر 50 شرکت دانش‌بنیان در این حوزه تاسیس شده است که یک حرکت جدید به شمار می‌رود. امیدواریم در حوزه توسعه و تجاری‌سازی آن نیز گام‌های اساسی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش و توسعه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی با یکی از دانشگاه‌های برتر قراردادی را منعقد کردیم که نگاه جدیدی در حوزه پزشکی محسوب می‌شود. دنبال افزایش این قراردادها با دانشگاه‌های معتبر کشور هستیم.

دکتر ستاری یادآور شد:‌ تمامی قراردادهایی که با دانشگاه‌های برتر در حوزه سلول‌های بنیادی منعقد می‌شود، امسال اجرایی خواهد شد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همه مراکز و دانشگاه‌هایی که در این زمینه فعال باشند، حمایت می‌کند.

در پایان این مراسم که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم و تحقیقات، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌ها سلول‌های بنیادی برگزار شد از پیشکسوتان حوزه سلول‌های بنیادی، برگزیدگان مقاله، ایده و پایان‌نامه‌های برتر و همچنین از نفرات برتر المپیاد دانشجویی تقدیر و تشکر شد.

منبع: ایسنا

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد