نخستین مرکز رشد فضای مجازی کشور در زنجان افتتاح می شود

به گزارش فناوری فرهنگی، کریم‌الله شعبانی شامگاه سه شنبه در جمع فعالان صنعت آی تی استان زنجان با یادآوری اینکه جامعه امروز به سمت الکترونیک شدن در حال حرکت است، افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم در استان زنجان در زمینه فناوری اطلاعات فراهم بوده و می‌توان در این زمینه گام‌های بلندی در راستای ایجاد اشتغال برداشت.

وی یکی از اقدامات چشم‌گیر در حوزه فناوری اطلاعات در استان زنجان، افتتاح نخستین مرکز رشد فضای مجازی کشور در زنجان دانست و تصریح کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و نیز گام‌های بلندی که در این عرصه برداشته شده است، به زودی شاهد افتتاح نخستین مرکز رشد فضای مجازی کشور در زنجان به‌عنوان استانی که قطب برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات در کشور است، خواهیم بود.

شعبانی با بیان اینکه یکی از گام‌هایی که می‌توان در این عرصه برداشت، این است که مدیران باید از اشخاصی که در زمینه فناوری ارتباطات پیش‌قدم هستند، حمایت و در این مورد بسترسازی کنند، ادامه داد: لزوم پیشرفت در حوزه فناوری ارتباطات حس می‌شود؛ چرا که این حوزه جدید بوده و دنیا از تجارت سنتی به الکترونیک روی آورده است و ما نیز باید در این عرصه جلو برویم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه مرکزیت فضای مجازی در استان زنجان خواهد بود و همه استان‌ها از آن خدمات خواهند گرفت، اظهار کرد: دولت به جد از الکترونیکی شدن خدمات حمایت کرده و نمایشگاه های حوزه صنعت آی تی را گام بلندی در راستای تحقق این امر می‌داند.

شعبانی با یادآوری اینکه اگر می‌خواهیم در این عرصه از جایگاه خوبی برخوردار شویم، باید همگام با توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم تا به امروز از رشد قابل توجهی در این عرصه برخوردار بوده و می‌توانیم با بهبود زیرساخت‌هایی که فراهم شده است، این راه را ادامه دهیم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد