[ویدیو] گشت و گذاری در پردیس عظیم اپل

به گزارش فناوری فرهنگی، تا چند ماه دیگر سفینه‌ی فضایی‌ اپل تکمیل شده و این حلقه‌ی شگفت‌انگیز پایگاه کمپانی بزرگ خواهد شد. با این که اپل حرفی از هزینه‌ی این پروژه نزده، اما هزینه‌ی ساخت پروژه‌ای به این عظمت را ۵ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند. در طراحی مدور این سازه با نام غیر رسمی «سفینه‌ی فضایی» (Spaceship) تعداد ۳٫۰۰۰ پنل شیشه‌ای منحنی به کار رفته؛ تنها سالن نمایش پایگاه جدید اپل ظرفیت ۱٫۰۰۰ نفر را دارد و پس از اتمام، پردیس جدید گنجایش دارد که بیش از ۱۳٫۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد.

اپل
طراحی بیرونی این سازه را قاب‌های شیشه‌ای با پهنای حدودا ۱۱ تا ۱۴ متر و ارتفاع ۳٫۲ متر تشکیل داده است. این پنل‌ها بزرگ‌ترین “قطعه‌های شیشه‌ی منحنی ساختمانی” در دنیا هستند. ۲۰ تن از این قاب‌ها با قایق از آلمان و از راه اقیانوس اطلس به کالیفرنیا آورده‌ شده‌اند. در واقع ایده‌ی شیشه‌ها به این خاطر است که کارکنان حتی وقتی در ساختمان هستند فکر کنند که در هوای آزادند و به این دلیل ۸۰ درصد فضای بیرون پردیس سبز است.
اگر به ضرب‌المثل “شنیدن کی بود مانند دیدن” اعتقاد دارید، دیجی‌کالا مگ شما را به دیدن آخرین مراحل ساخت پردیس غول‌پیکر شماره ۲ اپل دعوت می‌کند. این تور را از دست ندهید؛ چرا که دیگر ساختمان را در این مرحله نخواهید دید.

Video Player

 منبع: دیجی کالا

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد