پیش‌بینی درآمد دو میلیارد دلاری برای «جنگ ستارگان»

 به گزارش فنافر، علمای اقتصاد پیش بینی کرده اند فیلم «جنگ ستارگان» جدید پر فروش ترین فیلم سال ۲۰۱۵ سینماهای جهان شود و بسیاری از رکوردها را هم جا به جا کند.

  وقتی تاریخ اکران فیلم «جنگ ستارگان 7» مشخص شد، هیچ استودیویی حاضر نشد در تاریخ های نزدیک به آن فیلمی اکران کند. چرا که با زیر سایه قرار گرفتن، درآمد خودش را از بین می برد. سال 2015 که آغاز شد رکوردهای فروش یکی پس از دیگری ارتقا پیدا کردند. اول با فیلم «سریع و خشن 7» و بعد با «انتقام جویان: عصر آلترون ها». «دنیای ژوراسک» که روی پرده رفت، باز این رکوردها بودند که شروع به شکستن کردند اما با همه این حرف ها تمامی نگاه ها هنوز به محصول مشترک دیزنی و لوکاس فیلم است: «جنگ ستارگان: ارتش به پا می خیزد».

آخرین پیش بینی ها حاکی از آن است که فیلم جدید جی جی آبرامز نزدیک به دو میلیارد دلار در گیشه فروش خواهد داشت. عددی که تا این لحظه برای «جنگ ستارگان: ارتش به پا می خیزد» پیش بینی شده به طور دقیق یک میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون دلار است. این فروش خوشبینانه می تواند قسمت جدید «جنگ ستارگان» را سومین فیلم پر فروش تاریخ سینما پس از «اوتار» با 2.7 میلیارد دلار و «تایتانیک» با 2.1 میلیارد دلار کند.

آخرین مجموعه جنگ ستارگان در سال های 1999، 2002 و 2005 اکران شدند. در آن زمان فروش فیلم در سینماهای دنیا حدود  1.2 برابر فروش آمریکای آن بودند. این نسبت برای «ارتش به پا می خیزد»، 2 برابر لحاظ شده. بنجامین سویینبرن از موسسه مالی مشهور مورگان استنلی پیش بینی کرده که فیلم جدید در سینماهای آمریکا 650 میلیون دلار فروش داشته باشد و در سینماهای دنیا هم به فروش 1.3 میلیارد دلاری برسد. البته به نظر این پیش بینی خیلی خوشبینانه است اما باید توقع یک فروش بزرگ از محصول جدید کمپانی دیزنی را داشت. سویینبرن معتقد است دیزنی برای به دست آوردن سود بیشتر سهم خود از فروش سینماها برای این فیلم خاص را بین 5 تا 10 درصد افزایش می دهد. وی حتی پیش بینی کرده دیزنی 350 میلیون دلار از فروش خانگی این فیلم و 100 میلیون از بازی آن و 75 میلیون دلار هم از قراردادهای تلویزیونی درآمد داشته باشد.

تسنیم

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد