چینی ها هالیوود را هم خریدند!

به گزارش فناوری فرهنگی،یک شرکت چینی بخش مهمی از سهام یک شرکت فیلم هالیوود را خریداری می‌کند.

یک شرکت قدرتمند چینی که روابط نزدیکی با حزب کمونیست دارد، قصد دارد تا بخش مهمی از سهام یک شرکت تولید فیلم هالیوود را خریداری کند.

سرمایه گذاران شرکت فیلم سازی «لگندری اینترتینمنت» موافقت کرده‌اند تا بیش از 50 درصد سهام خود را به شرکت چینی «دالیان واندا گروپ» بفروشند. ارزش این سهام بیش از 4 میلیارد دلار اعلام شده است. مابقی سهام این شرکت در اختیار مدیریت فعلی آن قرار خواهد داشت.

به گزارش نیویورک تایمز، این شرکت هالیوودی به خاطر ساخت و تولید فیلم‌هایی مثل گودزیلا و پاسیفیک ریم مشهور شده است و قصد دارد به شهرت بیشتری نیز در زمینه تولیدات تلویزیونی دست یابد.

دالیان واندا گروپ نیز پیش از این سهام شرکت ای ام سی سینما و بزرگترین سینماهای زنجیره‌ای چین را در اختیار داشته است. این غول رسانه‌ای چین توسط ثروتمندترین مرد چینی اداره می‌شود.

وانگ جیان لین رئیس این گروه، مامور سابق ارتش بوده و قصد دارد نفوذ چین در عرصه صنعت جهانی تبلیغات و سرگرمی را افزایش دهد.

استنلی روزن استاد علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که مطالعاتی را در زمینه صنعت فیلم سازی چین انجام می‌دهد در این باره گفت: این اقدام نشانگر ابعاد مهم سیاست دولت چین است.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد