کره جنوبی منطقه اقتصادی خلاق ایجاد می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی،کره جنوبی قصد دارد 1.27 میلیارد دلار برای ایجاد منطقه اقتصادی خلاق به وسعت 430 هزار متر مربع در جنوب سئول اختصاص دهد.

کره جنوبی ساخت و احداث یک منطقه اقتصادی خلاق را در جنوب شهر سئول پایتخت آغاز کرده است که این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت کره جنوبی برای ترویج سیاست اقتصادی شاخص این کشور خواهد بود.

کره جنوبی قصد دارد 1.5 تریلیون وون معادل 1.27 میلیارد دلار برای ایجاد منطقه اقتصادی خلاق به وسعت 430 هزار متر مربع در جنوب سئول اختصاص دهد. هدف اصلی از ایجاد منطقه اقتصادی خلاق ایجاد زمینه لازم برای فعالیت 1600 شرکت و استخدام بیش از 100 هزار نفر خواهد بود.

این طرح خواستار ایجاد یک پارک صنعتی برای فناوری‌های پیشرفته است تا این منطقه اقتصادی خلاق با پیوند خوردن به منطقه پانگیو تکنو بتواند به نمونه جدیدی از منطقه خلاق کالیفرنیا تبدیل شود.

شرکت‌های فعال در این منطقه از حمایت‌های مختلف دولتی شامل پایین بودن اجاره بها برخوردار خواهند شد. توسعه اقتصاد خلاق یکی از مهمترین اولویت‌های اقتصادی پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی به شمار می‌رود. اقتصاد خلاق قصد دارد بخش‌های مختلف صنعتی از جمله اطلاعات و فناوری ارتباطات را به فرصت‌های جدید کسب و کار پیوند دهد.

این منطقه همچنین مرکزی برای 14 سازمان دولتی خواهد بود تا از نوآوری‌های فناوری حمایت نماید. وزارت علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی‌های آینده و وزارت فرهنگ؛ ورزش و توریسم کره جنوبی دستاوردهای خود را از طریق همگرایی با صنایع فرهنگی و هنری در اختیار کسب و کارهای جدید قرار خواهند داد.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد