«کرونا» صنعت فیلمسازی در چین را مختل کرد/ ضررهای میلیون دلاری

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ورایتی، استودیوی مشهور چینی اعلام کرده است به طور نامحدود هر نوع فیلمبرداری را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

در حالی که دوشنبه کمیته مدیریت دولت محلی استان ژیجیانگ اعلام کرد اداره‌های مختلف دولتی فعالیت‌هایی را که به تجمع منجر شود، متوقف می‌کنند، اعلام شد فیلمبرداری نیز که با حضور عوامل متعددی سر صحنه صورت می‌گیرد، برای اطمینان از امنیت گروه و اعضای سازنده متوقف می‌شود و چه در لوکیشن‌های خارجی و چه در استودیوها و لوکیشن‌های داخلی کار ساخت فیلم متوقف می‌شود.

از روز شنبه همه سایت‌های توریستی نیز تعطیل شده بودند.

این در حالی است که در دوره تعطیلات و جشن‌های سال نو، حداقل ۱۰ سریال تلویزیونی در هنگدیان در حال ساخت بودند. ساخت ادامه فیلم «وقت کوتاه» ساخته گائو جینگمینگ که اقتباسی از رمان علمی تخیلی ژاپنی است، هم از جمله فیلم‌هایی است که تولیدش متوقف شده است.

دست‌اندرکاران ساخت فیلم در نقاط دیگر چون نینگبو، هانگژو، شانگهای و چونگ‌کنیگ نیز اعلام کردند کار متوقف شده است.

درام‌های تلویزیونی «ممنون، دکتر» با بازی یانگ می و «مانند یک رود جاری ۲» نیز اعلام کردند، کار خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در اطلاعیه‌ای آمده است توقف گسترده فیلمبرداری در سراسر کشور به عنوان یک معیار عمل خواهد شد همان طور که کافه‌های اینترنتی و سایت‌های توریستی همه تعطیل شده‌اند تا جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

پیش بینی می‌شود اگر شیوع این بیماری ادامه یابد، شمار تولیدات محصولات سینمایی و تلویزیونی چین حداقل یک چهارم کاهش یابد.

فیلمی با بازی دانی ین با عنوان «جستجوی قطبی و نجات» نیز که فیلمبرداری‌اش در کوه‌های چانگبی در دسامبر شروع شده بود، اعلام کرده کار را متوقف کرده است. این کار به معنی ضرر یک میلیون دلاری برای سرمایه‌گذار فیلم است زیرا آن‌ها مجبورند کار را تا نوامبر آینده که مناظر برفی کوهستانی دوباره در دسترس خواهد بود، به تعویق بیندازند.

گزارش‌ها حاکی از این است که این بیماری مسری ممکن است تا حداقل ماه می (اردیبهشت) ادامه یابد و این به معنی توقف تولید خواهد بود که خود به معنی ایجاد اخلال در همه شاخه‌های تولید، پس از تولید و برنامه‌های پخش و بازیگران می‌شود. شمار عظیمی از دست‌اندرکاران تولید فیلم نیز با بیکاری موقت روبه رو خواهند شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد