کشف آهنگی از «دیوید بوئی» پس از ۵۵ سال

به گزارش فناوری فرهنگی، آهنگ «هرگز رویایی ندیدم» که «دیوید بوئی» در ۱۶ سالگی در استودیویی کوچک در لندن با گروه «کنراد» ضبط کرده بود، در یک سبد نان قدیمی پیدا شد! طبق برآورد کارشناسان، انتظار می‌رود این آهنگ به قیمت 10 هزار پوند در حراجی به فروش برسد.

این نوار توسط «دیوید هدفیلد» یکی از اعضای گروه کنراد که موسیقی آن آهنگ را در آن زمان ضبط کرده بوده‌اند، کشف شده است. او در آن زمان مدیر و نوازنده درام گروه بود. او زمان جابجایی منزل و گشتن در میان وسایل خانه در یک سبد قدیمی نان متوجه این نوار موسیقی شد که در کنار بسیاری دیگر از وسایل در انباری گاراژ خانه بود.

هدفیلد در مورد این آهنگ می‌گوید که در آن زمان یکی از دوستانم با نام اریک ایستون که در آن زمان مدیریت گروه گمنام «رولینگ استون» را برعهده داشت، از ما درخواست کرد تا نسخه اولیه‌ای از آهنگ‌های گروهمان ضبط کنیم.

هدفیلد در مورد ضبط این اثر با دیوید بوئی گفته است: ما تصمیم گرفتیم دو آهنگ بی‌کلام با گیتار، و یک آهنگ باکلام ضبط کنیم. من این آهنگ «هرگز رویایی ندیدم» را انتخاب کردم که از بقیه کارهایمان قوی‌تر بود و دو کار بعدی کمی ضعیف‌تر بودند. و من تصمیم گرفتم که دیوید بوئی بهترین فرد برای خواندن آن است و اینچنین شد که این اثر اولین کار ضبطی خوانندگی «دیوید جونز» (با نام پیشین دیوید بوئی) بود که 55 سال پیش آن را خواند. در آن سال بجز این کار، اثری دیگر با خوانندگی اصلی دیوید بوئی نداریم، چون بعدا در همان سال به ما فرصتی برای تست اجرا داده شد که در آن «راجر فِریس» خواننده اصلی بود و «دیوید بوئی» خواننده صداهای هارمونی پس‌زمینه بود.

دیوید بوئی خواننده نامدار بریتانیایی در ژانویه سال 2016 بر اثر عارضه سرطان و دو روز پس از تولد 69 سالگی‌اش و نیز انتشار بیست و پنجمین آلبومش با عنوان «ستاره سیاه» درگذشت. دیوید بوئی که بعدا به دیوید جونز تغییر نام داد، این تغییر نام را برای اجتناب از همنام شدنش با ستاره گروه «مانکیز» دیوی جونز انجام داد.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد