گفت و گو با دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال در اختتامیه‌ی جشنواره ایجاد یک ادبیات و گفتمان بین‌المللی

به گزارش فناوری فرهنگی، بعد از تمامی فراز و فرود‌ها، پخش‌های خصوصی فیلم‌ها و سریال‌ها، نشست‌های دو نفره‌ی گاه طولانی و کوتاه، ارائه‌ی سخنرانی‌ها، تعامل‌ها و آشنایی‌ها و در نهایت امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری، پاویون بین‌الملل همزمان با پایان جشنواره به کار خود در این بخش پایان داد. در همین زمینه با آقای «سید امیر آقایی» دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال گپ و گفتی در مورد اتفاقات و نتایج این پاویون در جشنواره صحبت کردیم.

 

یک برنامه‌ریزی بزرگ

در همه‌ی جشنواره‌های و ایونت‌ها برنامه‌ریزی‌ها زیادی انجام می‌شود و پیش‌بینی‌های مختلفی می‌شود و اما این که در روز اختتامیه این برنامه‌های تا چه حدی عملی می‌شود فقط روز می‌توان در مورد آن صحبت کرد. آقای آقایی در مورد این موضوع اشاره کردند.« در در پاویون بین‌الملل برنامه‌ریزی‌های زیادی داشتیم و دوستان ما هم همت و سعی زیادی کردند تا کار باشکوهی را به نمایش بگذارند.

اما به هر حال این پاویون تجربه‌ی اول ما بود و همین تجربه‌ی اول باعث می‌شود خطاهایی در کار اتفاق بیوفتد که امکان کنترل آن وجود نداشته باشد و برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم که فرصت پرداخت آن پیش نیامد. در بخش‌هایی بسیار خوب عمل کردیم و در مقابل در بخش‌هایی هم ضعف‌هایی وجود داشت که باید در سال‌ها و دوره‌های بعد روی آن تمرکز بیشتری شود تا در دوسالانه‌ی آینده آن را اصلاح کنیم.

 

بیش از 15 تفاهم همکاری بین‌المللی

در حاشیه‌ی جشنواره و در پاویون بین‌المللی، بخش مهمی به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و قراردادهای عدم افشای اطلاعات اختصاص داده شد که توجه زیادی را به خو جلب کرد. « به نظر من پتانسیل ادامه‌ی این همکاری در انیمیشن‌سازها و شرکت‌های ایرانی برای ادامه‌ی همکاری و تولیدات مشترک در آن‌ها وجود دارد چون تجربه نشان داده است که امکان آن وجود دارد.

اما نیازمند پیگیری و رصد کردن است. امروز اختتامیه‌ی جشنواره است اما عملا برای ما شروع یک فرایند بلند مدت است که باید آن را از دو طرف ایرانی و خارجی پیگیری کنیم تا اون‌ها به نقطه‌ی تفاهم دقیق اجرایی برسند و قرارداد اجرایی شود.

اگر بخواهیم درصدی را برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها درنظر بگیرم، فکر می‌کنم چیزی حدود 20 درصد آن اجرایی شود اما با توجه به شرایط کنونی ما، همین 20 درصد هم رقم بزرگی به حساب می‌آید و گردش اقتصادی خوبی را برای ما به دنبال دارد.

 

کمک پاویون به ایجاد تعامل

یکی از اصلی‌ترین هدف‌های پاویون بین‌الملل ایجاد فضایی برای گپ و گفت بین شرکت‌های خارجی و نماینده‌های آنان و طرف‌ها ایرانی و کسانی بود که در این صنعت تحصیل و یا کار می‌کنند. آقای آقایی این بخش را یکی از نقاط قوت این پاویون توصیف کردند. « این بخش تعامل کمک زیادی را به دانشجویان و فعالان این حوزه کرده است. من در مدت جشنواره بازخوردها و فیدبک‌های زیاد و مختلفی را در این زمینه گرفتم چه در کارگاه، چه در نشست‌ها چیزهایی جدیدی در نوع مذاکره و ارائه یاد گرفتند و تجریبات جدیدی را به دست آوردند. این بخش قدم مثبتی بود اما نمیخواهیم و نمی‌توانیم به همین قدم اکتفا کنیم و باید به صورت ممتد و پیگیری اجرایی شود تا به یک ادبیات و گفتمان همیشگی برسیم

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد