گوگل با صفحات موبایلی شتاب‌یافته، در پی پاسخی قاطع به فیس‌بوک است

به گزارش فناوری فرهنگی،اسم این پروژه را Accelerated Mobile Pages یا صفحات موبایلی شتاب‌یافته گذاشتند. در عرض ۴ ماه اخیر، سایت‌ها و ناشران زیادی به این پروژه که ما از این به بعد به اختصار آن را AMP خواهیم نامید، پیوسته‌اند.

و حالا اگر با مرورگر موبایل خود، دنبال چیزی بگردید، می‌بینید که برخی از نتایج جستجو، به صورت متمایزی در یک باکس با اسکرول افقی به شما نشان داده می‌شود و یک آیکون سبز در کنار هر نتیجه جستجو در این باکس دیده می‌شود که در کنار آن نوشته شده است: AMP.

حالا اگر روی نتایج AMP کلیک کنید، می‌بینید که سرعت بارگزاری مطلب، به صورت قابل ملاحظه‌ای سریع‌تر است.

2-25-2016 2-09-09 AM

اما چرا گوگل دوست دارد کاربران صفحات اینترنت را راحت‌تر و سریع‌تر بارگزاری کنند؟

چون این طوری میزان تمایل آنها به جستجو پیدا می‌شود، آگهی‌های بیشتری می‌بینند و سود گوگل هم در این میان بیشتر می‌شود.

در واقع گوگل متوجه تهدید جدی، اپلیکیشن‌های اجتماعی و پیام‌رسان و البته به صورت ویژه Instant Articles یا مقالات بی‌درنگ فیس‌بوک شده است.

در همه این موارد، کاربران محصور در قفس اپلیکیشن یا محیط فیس‌بوک می‌شوند و به جای اینکه با هایپرلینک از صفحه‌ای به صفحه دیگر بپرند و مرتب جستجو کنند، همه چیز را در همان محیط اپلیکیشن یا خود فیس‌بوک می‌خواننند.

به عبارت دیگر چالش بزرگ روبروی گوگل این است که به خصوص در شرایط وب‌گردی با موبایل، کاربران کمتر از پیش برای رسیدن به مطالب و اخبار جستجو انجام می‌دهند و حالا با AMP می‌خواهد کاربرانی را که به خواندن سریع متون در داخل اپ‌ها، عادت کرده‌اند، به نوعی راضی کند.

اما در آن سو، از نقطه‌نظر تولیدکنندگان محتوا AMP چطور چیزی است؟

شاید AMP برای تولیدکنندگان محتوا بهتر از مقالات بی‌درنگ فیس‌بوک باشد، چون به آنها اجازه می‌دهد خودشان مقالاتشان را میزبانی کنند و نیز دست آنها را در طراحی باز می‌گذارد.

منبع:یک پزشک

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد