گوگل می‌داند شما چه چیزی می‌خرید!

به گزارش فناوری فرهنگی، از آنجایی که در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی در جهان به علت نقض حریم خصوصی کاربران تحت فشار نهادهای سیاسی و غیر سیاسی قرار گرفته‌اند، کارشناسان و محققان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری سعی دارند با تحقیقات و بررسی‌های خود دریابند که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی همچون گوگل، آمازون، اپل و غیره تا چه حد به اطلاعات خصوصی کاربرانشان دسترسی دارند و در همین خصوص هرازگاهی با پژوهش‌های جدید خود گزارش‌های جدیدی نیز منتشر می‌کنند که معمولاً جنجال و سر و صدای زیادی در فضای مجازی به راه می‌اندازد.

طبق وب سایت the verge، حالا نتایج یکی از این بررسی‌های جدید کارشناسان نشان می‌دهد که گوگل تاریخچه تمامی پرداخت آنلاین و خریدهای اینترنتی کاربران خود تحت تعقیب داشته و به تمامی داده‌های مربوط به آن دسترسی داشته است.

آنها بر این باورند که گوگل از طریق حساب‌های کاربری جیمیل اکانت کاربران توانسته به اطلاعات مربوط به پرداخت‌های آنلاین و خریدهای اینترنتی کاربرانش دسترسی داشته باشد که البته هنوز مشخص نیست این دسترسی برای چه مدت زمانی وجود داشته است.

گوگل در واکنش به جنجال‌های برانگیخته شده بعد از انتشار این اخبار در بیانیه‌ای عنوان کرده است که به منظور پیگیری پرداخت‌های اینترنتی و آنلاین کاربران این قابلیت در اختیار کاربران سرویس‌های گوگل قرار داده شده است و آنها هر زمان که بخواهند می‌توانند این اطلاعات را حذف کنند.

گوگل در ادامه این بیانیه همچنین تاکید کرده است که این اطلاعات تنها برای خود کاربران قابل مشاهده و پیگیری است و توسط هیچ کار برای دیگری حتی گوگل قابل مشاهده و استفاده نخواهد بود.

همچنین گوگل خاطرنشان کرده است که هیچیک از اطلاعات مربوطه توسط گوگل برای نمایش تبلیغات و سایت‌های تبلیغاتی به کاربران استفاده نشده و نخواهد شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد