۱۶۴ میلیون آمریکایی بزرگسال بازی کامپیوتری می‌کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از آسوشیتدپرس، انجمن تفریحات نرم‌افزاری آمریکا روز پنج شنبه گزارش جدیدی منتشر کرد که نشان می‌دهد بیش از ۶۵ درصد بزرگسالان آمریکایی «گیم» را بخشی از تفریحات خود قرار داده‌اند.

این تحقیق که با عنوان «عوامل ضروری درباره صنعت بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی ۲۰۱۹» منتشر شده نشان می‌دهد که دیدگاه مردم درباره بازی‌های کامپیوتری عوض شده و جایگاه بیشتری در زندگی بزرگسالان پیدا کرده است.

بر مبنای این تحقیق بیش از ۱۶۴ میلیون بزرگسال بازی‌های کامپیوتری می‌کنند و سه‌چهارم از همه آمریکایی‌ها حداقل یک گیمر جدی در خانوار دارند.

در این گزارش آمده است اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد تا درک کنیم بازی‌های ویدئویی واقعاً چه هستند و این بازی‌ها چه معنایی دارند.

در میان این افراد ۷۸ درصد گفته‌اند بازی‌ها به نوعی تسکین‌بخش استرس‌ها هستند و به آنها آرامش می‌دهند و ۷۹ درصد گفته‌اند این بازی‌ها محرک ذهنی آنها هستند.

تحلیل گیمرها متوسط سن آنها را ۳۳ سال نشان می‌دهد و در عین حال میزان بازیگران مونث را در حال افزایش می‌داند. ۴۶ درصد گیمرهای بزرگسال را زنان تشکیل می‌دهند.

در این تحقیق همچنین بررسی شده که چگونه والدین و خانواده‌ها به تعامل با بازی‌ها پرداخته‌اند. بیشتر والدین یعنی ۹۰ درصد آنها که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گفته‌اند به بازی‌هایی که فرزندانشان می‌کنند توجه می‌کنند و ۵۷ درصد گفته‌اند با آنها بازی می‌کنند. در همین حال ۸۷ درصد والدین گفته‌اند از رتبه‌بندی بازی‌ها هم مطلع هستند و ۹۸ درصد گفته‌اند این رتبه‌بندی‌ها را قبول دارند. علاوه بر این ۴۹ درصد والدین گفته‌اند زمان بازی کردن بچه‌ها را کنترل و برای آن یک سقف تعیین می‌کنند. به گفته آنها این بازی‌ها از فعالیت‌های دیگر فرزندانشان مانند جستجو در اینترنت (۴۰ درصد) یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی (۳۴ درصد) بیشتر هستند.

از میان گیمرهای در سن ۱۸ تا ۳۴ سال، مردان بازی‌های کنسولی و زنان بازی‌های موبایلی را ترجیح داده‌اند. مجموعه بازی‌های «کیش یک آدمکش» و «مهاجم مقبره» و همچنین «کندی کراش» به عنوان بازی‌های محبوب زنان هزاره شناخته شدند. بازی‌های برتر مردهای هزاره «خدای جنگ»، «مدن ان‌اف‌ال» و «فورت‌نایت» بودند.

در میان گیمرهای رده سنی ۳۵ تا ۵۴ سال هم مردان و هم زنان به بازی‌های موبایلی بیشتر توجه دارند و در میان گیمرهای رده سنی ۵۵ تا ۶۴ سال مردان بیشتر به بازی در کامپیوتر و زنان به بازی‌های موبایلی توجه داشته‌اند. مردان این رده سنی « Solitaire» و « Scrabble» و زنان « Mahjong» و «مونوپولی» را دوست داشته‌اند.

در میان انتخاب مصرف کنندگان قیمت نقش تعیین کننده اصلی را برای ۶۶ درصد آنها داشته است که طبیعتاً چنین مشکلی برای بازی کنندگان موبایلی وجود ندارد چون بیشتر بازی‌ها رایگان انجام می‌شوند. در عین حال ۶۳ درصد برای خرید به گرافیک بازی توجه دارند و ۵۷ درصد داستان بازی را تعیین کننده دانسته‌اند.

به همین دلیل برخی از مدیران صنعت بازی معتقدند اکنون دوره طلایی بازی‌ها فرا رسیده است.

یکی از همین مدیران بازی‌های ویدئویی را شکل پیشرو در فرهنگ سرگرمی در آمریکای امروز خواند و گفت این بازی‌ها تجارت و روابط متقابل ما را با یکدیگر ارتقا می‌دهند و به بازتعریف رابطه انسان و فن‌آوری می‌پردازند.

به گفته وی بازی‌های آمریکایی سرگرم‌کننده هستند و برای از بین بردن استرس و یادگیری و گذراندن وقت با خانواده ساخته می‌شوند و در نهایت در هر بخش از جامعه تأثیر می‌گذارند.

 

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد