نقش کلیدی نوآوری در رشد اقتصادی نیوزلند

به گزارش فناوری فرهنگی،گزارشی که توسط دولت نیوزلند منتشر شده نشان می‌دهد که نوآوری از عواملی است که نقشی کلیدی در رشد اقتصادی مناطق مختلف این کشور داشته است.

استیون جویس وزیر توسعه اقتصادی نیوزلند گزارش فعالیت اقتصادی منطقه‌ای 2015 را منتشر کرد که نشانگر فرصت‌های رشد اقتصادی منطقه ولینگتون است.

وی در این باره گفت: ولینگتون دومین اقتصاد بزرگ را در نیوزلند دارد، بالاترین درآمد متوسط خانوار را دارد و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی در منطقه را داراست. گزارش نشان می‌دهد منطقه در حال متنوع تر شدن است و مزیت رقابتی خود را در طیف گسترده‌ای از بخش‌ها توسعه می‌دهد.

این گزارش قدرت در منطقه را نشان می‌دهد که شامل نوآوری، تحقیق و توسعه، صنایع خلاق، فناوری اطلاعات است. همچنین پروژه‌های زیرساختی مثل ترانسمیشن گولی، و کاپیتی اکسپرس وجود دارد که اشتغال و فرصت‌های توسعه ایجاد کرده است.

با این حال، گزارش نشان می‌دهد فرصت برای منطقه در بخش خرده فروشی نیز رو به افزایش است و افراد ماهر بیشتری را در سال‌های آینده جذب می‌کند.

این گزارش توسط وزارت کسب و کار، نوآوری و اشتغال آماده شده و تازه ترین حقایق در هر بخش منطقه را ارائه می‌کند. این گزارش از دستور کار رشد کسب و کار دولت از طریق افزایش درک اقتصاد نیوزلند حمایت می‌کند. این گزارش روندها و فرصت‌های هر منطقه را به طور برجسته نشان می‌دهد تا نسبت به تصمیم گیری‌ها و جذب سرمایه، اطلاع رسانی کند.

دولت طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها در دستور کار رشد کسب و کار دارد تا به ولینگتون برای بهره برداری از فرصت‌های اقتصادی کمک کند.

وزیر توسعه اقتصادی نیوزلند در این رابطه گفت: ما به همکاری با کسب و کار ولینگتون ادامه می‌دهیم تا نقاط قوت خود را تقویت کنند و سرمایه گذاری‌های جدیدی را برای افزایش اشتغال و درآمد جذب کنند.

گزارش 2015 با اطلاعات بهبود یافته و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه با نمودارها و نقشه‌های مختلفی تکمیل شده است.  این اطلاعات به طور منظم با آمارهای جدید به روز رسانی می‌شود. ابزارهای بهبود یافته و برنامه‌های کاربردی این مساله را برای شوراها، کسب و کارها و ساکنان مناطق مختلف در سراسر نیوزلند آسان تر می‌کند تا شرایط اقتصادی را مقایسه کنند و این مساله را بررسی نمایند که در مناطق مختلف چگونه می‌توان به رشد اقتصادی دست یافت.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد