اسپانیا به رکورد 10 میلیون گردشگر در ماه رسید

به گزارش فناوری فرهنگی، با جذب بیش از ۱۰ میلیون گردشگر در یک ماه، صنعت توریسم اسپانیا رکورد دیگری از خود بر جای گذاشت.

موسسه ملی آمار اسپانیا اعلام کرد، در ماه اوت ۲۰۱۶ در مجموع ۱۰.۱ میلیون گردشگر خارجی از این کشور دیدن کرده‌اند تا رکورد ثبت جذب گردشگر ماهانه در این کشور توریستی شکسته شود.

همچنین تعداد گردشگرانی که در ماه اوت امسال به اسپانیا سفر کردند در مقایسه با اوت ۲۰۱۵ با افزایش ۵.۸ درصدی همراه بوده است.

بر اساس این گزارش، در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۵۲.۵ میلیون گردشگر از اسپانیا دیدن کردند که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۱۰ درصد رشد داشته است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود امسال رکورد جذب ۶۸.۱ میلیون گردشگر که در ۱۲ ماه سال گذشته ثبت شد دوباره شکسته شود.

منطقه شمالی کاتالونیا پربازدیدترین منطقه گردشگری در اسپانیاست که یک چهارم از مجموع توریست‌های ورودی به این کشور را به خود اختصاص می‌دهد و در حد فایل ماه‌های ژانویه تا اوت در مجموع ۱۲.۵ میلیون گردشگر بین‌المللی از شهر بارسلون و دیگر مناطق ساحلی آن دیدن کردند.

پس از کاتالونیا، منطقه «بالئاری» که یکی از ۱۷ بخش خودمختار اسپانیا و یکی از ۵۰ استان آن به‌شمار می‌آید در جایگاه دوم حضور گردشگران قرار دارد و پس از جزایر قناری محبوب‌ترین منطقه گردشگری اسپانیاست.

علی‌رغم کاهش ارزش استرلینگ در مقابل پوند پس از «برکسیت»، گردشگران بریتانیایی همچنان بیشترین حضور را اسپانیا دارند و تعداد انگلیسی‌ها در اوت امسال در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۵ با ۳.۹ درصد رشد همراه بوده است.

در واقع ۱۲.۸ میلیون بریتانیایی در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۶ از اسپانیا دیدن کردند که در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

پس از بریتانیایی‌ها، ۸.۳ میلیون گردشگر فرانسوی (رشد ۹و۶ درصدی) و ۷.۶ میلیون گردشگر آلمانی در طول این ۸ ماه به اسپانیا سفر کردند.

محبوبیت اسپانیا به عنوان یک مقصد گردشگری با توجه به حملات تروریسی در کشورهایی چون شمال آفریقا، ترکیه و حتی فرانسه افزایش یافته است

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد