تدوین الگوی کارآفرینی صنایع فرهنگی (بازی‌های ویدئویی و انیمیشن) با بهره‌مندی از توان بومی شهر کاشان

به گزارش فناوری فرهنگی، جلسه شورای همفکری مرکز شکوفایی بازی‌های ویدئویی کاشان با حضور مسئولین و رؤسای دانشگاه‌های کاشان در تاریخ 27 مهر 95 در مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار شد.

این جلسه با حضور مهندس سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، دکتر ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی، دکتر زراعت رئیس محترم دانشگاه کاشان، دکتر منعم‌زاده معاون پژوهشی دانشگاه کاشان، دکتر اخباری رئیس دانشگاه آزاد کاشان، دکتر جلالی مدیر کل محترم آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، مهندس علوانی رئیس مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای کاشان و نمایندگان منتخب بخش خصوصی حوزه بازی‌سازی و انیمیشن این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که به همت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز به منظور ایجاد هم‌افزایی بین پتانسیل‌های مادی و معنوی این شهر جهت راه‌اندازی مرکز شکوفایی بازی‌های ویدئویی برگزار گردید، آقایان مصطفی کیوانیان و عماد رحمانی به نمایندگی از بازی‌سازان کاشان به معرفی مرکز شکوفایی بازی‌های ویدئویی کاشان پرداختند. در این مرکز تمامی فعالیت‌های لازم برای آموزش فعالان این صنعت تا شکل‌گیری و تجاری‌سازی محصولات انجام می‌پذیرد که این امر با توجه به بوم کاشان و مزیت‌های آن صورت خواهد پذیرفت.

از دیگر مزایای این موضوع تمرکززدایی و رشد کارآفرینی فناورانه با بهره مندی از توان بومی است و کاشان با توجه به نزدیکی به کلان‌شهرهای مختلف و همچنین داشتن بوم فرهنگی و سرمایه‌گزاران سنتی می‌تواند مکانی راهبردی برای چنین مرکزی باشد. در انتهای جلسه تمامی مسئولین حاضر در جلسه بر اهمیت وجود چنین مرکزی و در اختیار قرار دادن پتانسیل‌های خویش در راستای رشد و تعالی این مرکز با هدایت ستاد تأکید کردند. مقرر گردید که طرح اجرایی فعالیت با حضور موثر و فعالانه نهادهای ذی‌ربط در اسرع وقت  تدوین گردد.

لازم به ذکر است بازی‌های ویدئویی یکی از پرسودترین و اثرگذارترین بخش‌های صنایع فرهنگی بوده که وجود مراکزی چون مرکز شکوفایی بازی‌های ویدئویی کاشان می‌تواند با رشد تولیدکنندگان و تجاری‌سازی محصولات در راستای آزاد شدن ظرفیت‌های نهفته این بخش اثرگذار باشد.

منبع:  ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد