سرمایه گذاران تولید محتوا زیر سقف رسانه های دیجیتال

به گزارش فناوری فرهنگی، نشست فن تولید محتوای دیجیتال از سوی تولید کنندگان و شرکت های سرمایه گذار در سالن همایش های مصلای تهران برگزار شد.

در این نشست که در حاشیه دهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال برگزار شد، نمایندگان شرکت ها حضور یافتند و به بحث و تبادل نظر درباره شیوه های خرید تولیدات گروه های جوان پرداختند.

آخرین تولیدات گروه های جوان شرکت کننده مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است. اپلیکیشن هیس محصول اخیر گروه سامانه جامع تحقیقات که جمعی از دانش آموختگان ارومیه هستند، در خصوص مسائل، مشکلات و ابهامات دوران بلوغ نوجوانان است. این برنامه از جمله تولیدات خلاقانه دور دانشگاه صنعتی شریف این مسابقات است که توسط آراز استادی سرپرست این گروه تحقیقاتی ارائه شد.
بیش از 80 درصد تولیدات گروه های جوان بر موضوع فرهنگ سازی در مسائل مختلف کشور تمرکز دارد.گروه های تولید کننده جوان از ارگان هایی همچون نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، وزارت ارتباطات و شهرداری ها انتظار حمایت دارند و از آنها می خواهند تا در اخذ مجوزها، ارتباطات سازمانی و متخصصین به آنها یاری رسانند.
البته مسئله مالی نیز در اولویت آنها قرار دارد اما بسیاری از تولید کنندگان بر این باورند که در صورت به وجود آمدن زمینه های اشاره شده آنگاه می توانند زمینه های اقتصادی طرح ها را خود فراهم کنند.
یکی دیگر از محصولات ارائه شده، محتوای تولید شده توسط گروه دانش بنیان سرابستان است که یک اپلیکیشن مهندسی گردشگری مجازی ارائه کرده اند که براساس آن این اپ محتوای تولید شده را با هدف رونق گردشگری و در کنار کسب درآمد از بیزینسهای درگیر به کار می گیرد.
آراز استادی رئیس گروه سامانه جامع تحقیقات در این باره به ایرنا گفت: 3 سال است که این گروه را شکل دادیم و در این مدت خدمات مشاوره کسب و کار و طراحی محصولات دیجیتال را ارائه می دهند. همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یک شرکت نوپا دانش بنیان تاسیس کرده اند که در این شرکت مجموعه ای از آزمایشگاه های تحقیقاتی را زیر چتر یک وبسایت جمع کرده اند و پژوهش گران می توانند با ورود به این وبسایت به آزمایش های و آخرین یافته های تحقیقاتی آزمایشگاه های مختلف در سطح کشور دسترسی داشته باشند.
این پژوهشگر دسترسی به منابع زیر ساختی را یکی از مشکلات بزرگ گروه خود می داند و پروسه های دست و پاگیر اداری را مانعی موثر در راه توسعه کسب و کار این گروه عنوان می کند. همچنین کمبود نیروی متخصص در کشور را از جمله عوامل موثر مانع پیشرفت می داند.
استادی که دانش آموخته مهندسی نرم افزار است تحریم های بین المللی موجود تکلونوژیک را عاملی اساسی در راه توسعه گروه های فعال می داند و معتقد است بزرگترین نمره منفی فعالان این مانع اساسی است.
به گفته کارشناسان عامل تحریم های بین المللی باعث افزایش هزینه های بازاریابی و از بین رفتن شرایط رقابت در بازار شده است تا آنجا که بسیاری از گروه های صاحب دانش بین المللی حاضر به ارائه خدمات به فعالان ایرانی نیستند.
در این نشست نمایندگان شرکت های متفکران نوین مالی، موسسه پژوهشی سبک زندگی، شرکت آینده پژوهان، موسسه رز، موسسه سرابستان، سنجاپ، هلدینگ تکتا، هلدینگ تابا، اینترنت اشیا(طاها) و پارسا حضور داشتند.
دهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال که سوم تا هفتم آبان در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است ساعاتی دیگر به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد