جزییات چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد تشریح شد

به گزارش فناوری فرهنگی،دبیر چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد گفت: این جشنواره از روز ۱۴ آبان ماه آغاز می شود و اختتامیه آن ۲۱ آبان ماه برگزار خواهد شد.

سید سعید بدیعی در نشست خبری چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد که امروز برگزار شد، گفت: امسال پانزدهمین دوره جشنواره فیلم دانش آموزان، دانشجو معلمان و فرهنگیان فیلم ساز از روز شنبه ۱۵ آبان ماه در استان های تهران، با بیش از ۸۰ مرکز نمایش، استان گیلان ۵۲ مرکز ، استان سمنان ۴۰ مرکز، استان فارس ۸۰ مرکز، استان هرمزگان با محوریت جزایر خلیج فارس ۲۵ مرکز و سواحل مکران که تاکید مقام معظم رهبری بر آن بود کنارک، چابهار، جاسک در ۱۵ مرکز برگزار می شود.

وی ادامه داد: افتتاحیه جشنواره فیلم رشد ۱۴ آبان ماه ساعت ۱۸ در مدرسه دارالفنون و اختتامیه آن با تاکید بر فیلم های برگزیده ۲۱ آبان ماه ساعت ۱۸ در سینما فلسطین برگزار می شود.

دبیر چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد با بیان اینکه حدود هزار و ۲۰۰ فیلم در سایت جشنواره ثبت نام کردند، گفت: یک هزار و ۴۴ فیلم آن پذیرفته شده و گروه ها آن فیلم های مستند علمی آموزشی، فیلم های مستند، انیمیشن و پویانمایی، فیلم های تربیتی داستانی بلند، فیلم های داستانی کوتاه هستند. تعداد ۷۲۰ فیلم به بخش بین الملل که ۳۰۷ فیلم در بخش ملی و ۱۷ فیلم در بخش جانبی به نمایش در می آید.

بدیعی افزود: فیلم های ایرانی دریافت شده ۸۲۰ که ۵۱۳ به بخش بین الملل و ۲۲۴ فیلم خارجی دریافت شده که در نهایت ۲۰۷ به بخش بین الملل راه پیدا کرده است. همچنین؛ ۳۷ فیلم از ۱۷ کشور، اسپانیا، آمریکا، بلژیک، فرانسه، ژاپن، لهستان، لستو، آفریقای جنوبی، آلمان، سوئد، کره جنوبی، سوئیس، قبرس، لتونی، انگلستان، هند، استرالیا، کانادا، مجارستان ، چین، روسیه، اردن، فنلاند، برمه، هنگ‌کنگ، لبنان، تایلند، رومانی، ترکیه و مکزیک است که در بخش مسابقه حضور دارند. تعداد  ۳۰۷ اثر مربوط به دانش آموزان، فرهنگیان و دانشجومعلمان است که در بخش ملی به نمایش گذاشته شده اند.

وی درباره اهدا ی جوایز خاطرنشان کرد: در هر بخش بستگی به نظر داوران تندیس زرین، سیمین و لوح افتخار اهدا خواهد شد؛ ضمن اینکه در هر بخش حداقل ۳ جایزه و نیز یک جایزه ویژه از سوی حامیان جشنواره ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صلیب سرخ اهدا خواهد شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد