مدیران سینمایی روی خط یک آموزش 100 ساعته

به گزارش فناوری فرهنگی، پنجمین دوره از کارگاه‌های آموزش مدیران سینمایی – چهارشنبه 12 آبان ماه – با حضور رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه و فن‌آوری سازمان سینمایی و علیرضا صدرالدینی مدیرکل دفتر مطالعات و دانش سینمایی و سمعی و بصری به پایان رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، دوره آموزشی مدیران سینماهای استان تهران که از مهرماه سال جاری آغاز شده بود با حضور معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و مدیرکل دفتر مطالعات و دانش سینمایی به پایان رسید.

این دوره مشتمل بر عناوین آموزشی برای اداره سینما است که با هدف افزایش دانش و توانایی مدیران سالن‌های سینما در اداره سینماها و ارتقای کیفیت خدمات به تماشاگران سینما و با حضور مدیران سینما و اساتید حوزه مدیریت سینما توسط معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی برگزار ‌شده بود.

دراین دوره 25 روزه، عناوین آموزشی مختلفی چون مدیریت رفتار سازمانی ، مبانی سازمان و مدیریت، روابط عمومی، مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی ، ایمنی و بهداشت محیط زیست HSE  ، مدیریت مراکز فرهنگی و هنری، مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیرمنابع انسانی، اصول ارزشیابی و درجه بندی مجتمع های سینمایی، سیاست‌های فرهنگی و مشی سینمایی کشور و همچنین آشنایی با آموزش فنی وسایل و تجهیزات نمایش به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

مجید شهیدی رئیس اتحادیه سینماداران در گفت‌وگویی در مورد برگزاری این دوره بیان کرد: جلسات و دوره‌ی آموزشی از سال 68 شروع شده و تا کنون 3 دوره آن برگزار شده بود و این دوره چهارمین دوره برگزاری این جلسات است. البته برگزاری دوره‌های قبلی به سال‌های خیلی دور بازمی‌گردد و امسال خوشبختانه با همت مدیران دوباره این جلسات برپا شده است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته و با پیگیری‌هایی که از طریق انجمن مدیران سینما صورت گرفت و موافقت آقای ایوبی این کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای مدیران سینماها برگزار شد.

شهیدی تصریح کرد: ما چند سالی به دنبال جلب موافقت مدیران و دریافت بودجه برای برگزاری این دوره بودیم و در این راستا مذاکراتی با سازمان سینمایی داشتیم تا در نهایت امسال و به همت حیدری خلیلی انجام پذیرفت.

رییس اتحادیه سینماداران گفت: تاثیرات برگزاری این جلسات بسیار خوب بوده که یکی از آنها آشنایی با مدیران جوان سالن‌ها خصوصا پردیس‌ها و مجتمع‌هایی بود که طی سال‌های اخیر احداث شده است. این مدیران با حضور در این دوره‌ها تا حدود زیادی با قوانین سالن‌داری و سینماداری و همچنین راهکارهای جذب مخاطب در سینماها آشنا می‌شوند.

وی در پایان به ذکر چند نکته مهم پرداخت و گفت: لازم می‌دانم که چند نکته را بیان کنم؛ در این مدت حمایت‌های محمدرضا فرجی به ما کمک کرد و آغازگر برگزاری این جلسات آقای فرجی بود. در سال جدید نیز با زحمات آقای حیدری خلیلی  و موافقت آقای ایوبی این جلسات برگزار شد.

مجید شهیدی در مورد مدرسین این جلسات نیز اظهار کرد: تمامی مدرسین این جلسات از اساتید دانشگاه بودند و جلسات در سطح بالایی برگزار شد به گونه‌ای که تمامی دوستان و همکاران شرکت‌کننده از سطح برگزاری جلسات رضایت کامل داشتند.

مدیر پردیس سینمایی راگا: حضور مدیرانی غایب می‌توانست موجب افزایش بار تجربی کارگاه‌ها شود

محمد رضا فرجام آژیر مدیر پردیس سینمایی راگا در رابطه با مسائل سینماداران بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در این دوره عدم حضور برخی از مدیران سینماها بود که مدیران سالن‌ها و یا مجری طرح را جایگزین خودشان کرده بودند که با توجه به وقت و هزینه صرف شده برای این جلسات آموزشی، اگر خودشان حضور پیدا می‌کردند می توانست به پرشور شدن و بار تجربی دوره ها بیفزاید.

وی در مورد سطح کیفی جلسات نیز گفت: این طرح برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقاء سطح کیفی و مدیریتی در سینماهای تهران بود که خوشبختانه از سطح بالایی هم برخوردار بود. بسیاری از جلسات با حضور اساتید خوبی برگزار شد و اطلاعات مفیدی نیز به مدیران سینما انتقال یافت.

فرجام آژیر ادامه داد:در کارگاه‌های اطلاعات سازمانی و مدیریتی اساتید خوبی برای آموزش انتخاب شده بودند ولی در بقیه مباحث جلسات نتوانست‌بار مثبتی برای شرکت‌کنندگان داشته باشد.

وی اظهار کرد: در کل اگر با نگاه اولین سال برگزاری بعد از سال‌ها وقفه بخواهیم به این جلسات نگاه کنیم، بسیار عالی بود. امیدوارم این جلسات استمرار داشته باشد و بتوانیم شاهد آثار برگزاری این نوع کارگاه‌ها در سینماهای خود باشیم و دوستان و همکارانی که در این کارگاه‌ها و جلسات آموزشی شرکت داشتند بتوانند از تجربیات و اطلاعات بدست آمده برای ارتقاء سطح مدیریت در سینماها استفاده کنند.

محمد قاصد اشرفی: برگزاری این کارگاه‌ها از دستاوردهای خوب سازمان سینمایی است

محمد قاصد اشرفی مالک و مدیر سینما «ماندانا» نیز ضمن اشاره به اینکه ۳۸ سال است در سینمای ایران حضور دارد، گفت: دوره آموزش مدیران سینما برای چهارمین سال است که به منظور بالا بردن سطح کیفی و تجربی سینماداران برگزار می‌شود.

وی افزود: من برای اولین بار در سال ۶۸ در این جلسات آموزشی شرکت کردم و امسال برای کسب تجربه  بیشتر مدیر سالن‌های سینمایی ماندانا را برای شرکت در جلسات معرفی کردم. اعضای شرکت‌کننده در جلسات از نحوه برگزاری رضایت کامل داشتند و این جلسات قطعا می‌تواند در مدیریت سینماها تاثیرگذار باشد تا به ارائه طرح‌هایی برای جذب مخاطب بیشتر بینجامد.

اشرفی بیان کرد: باید از سازمان سینمایی، معاونت توسعه و انجمن مدیران سینما تشکر کرد که زمینه برگزاری این جلسات آموزشی را فراهم آوردند.  همین مسئله که بعد از سال‌ها دوباره این جلسات آموزشی برگزار شد می‌تواند یک دستاورد باشد. باید منتظر ماند و تاثیرات این نوع جلسات آموزشی را شاهد بود.

وی ادامه داد: ما حتی می‌توانیم در مراکز استان‌ها این نوع کارگاه‌ها را برگزار کنیم. آنها نیز بتوانند از تجربیات سینما داران استفاده کرده تا از بازدهی بهتری برخوردار شوند.

مریم جلالی مدیر سینما پردیس ملت که یکی از شرکت کنندگان در جلسات آموزشی بود، در رابطه با برگزاری این جلسات گفت: تشکیل کلاس‌های آموزشی به  هر شکلی و جمع شدن کسانی که دور از هم کار می‌کنند کار فوق‌العاده‌ای است و تجربیات مدیران سینما به یکدیگر از ارزش بالایی برخوردار است.

وی پیشنهاد داد: در برگزاری دوره‌های بعدی نیازسنجی مخاطبین و مدیران سینما انجام شود تا به مفاهیم و عناوین کاربردی دیگری نیز دست یافت.

دکتر مریم جلالی ابراز امیدواری کرد با توجه به سرفصل‌های جدیدتر و کاربردی‌تر، دوره‌های بعدی موفق‌تر خواهد بود.

او ادامه داد: به نظر من در همین حد و به صرف اینکه مدیران سینما بعد از سال‌ها که یکدیگر را نمی‌شناختند در جایی جمع می‌شوند و به تبادل تجربیاتشان می‌پردازند حرکت خیلی خوبی بود و می‌توان سیلابس‌های درسی را برای یک دوره فشرده آموزشی طراحی کرد تا علاوه بر اقتضائات آموزش ضمن خدمت، اقتضائات آموزش بزرگسالان هم در نظر گرفته ‌شود.

علی‌اکبر فریور دماوندی مدیر سینما پایتخت هم گفت: در کلاس امروز مثل یک جراح به داخل بدن سینما رفتند و توانستند تمام اجزایش را تشریح و به ما ارائه کنند.

او نیز در این رابطه اظهار کرد: این دوره بسیار خوبی بود زیرا من مدتی در ایران نبودم و از بسیاری مسائل بی‌خبر بودم. به همین دلیل این دوره در حقیقت برای من در حکم بازآموزی بود و موارد قابل توجهی بیان شد. من با علاقه می‌آمدم در صورتی که مسن‌تر از بقیه هستم ولی توانستم از این دوره بهره زیادی ببرم.

وی افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه اطلاعات شهری و سینمایی خوبی از این کلاس‌ها دریافت کردند. برنامه سیستماتیک که در سینماها استفاده می‌شود برایم خیلی جالب بود. به ویژه کلاس امروز  که واقعا مثل یک جراح به داخل بدن سینما رفتند و توانستند تمام اجزایش را تشریح و به ما ارائه کنند.

دماوندی در پایان اظهار کرد: برنامه بسیار مفید و قابل استفاده‌ای بود که فکر میکنم اگر برای مدیران آتی هم چنین برنامه‌هایی برگزار شود بسیار موثر خواهد بود.

این دوره آموزشی که مجموعاً در 100 ساعت و 25 روز آموزشی تنظیم شده بود با طراحی دفتر مطالعات و پژوهش‌های سینمایی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و با همکاری مؤسسه سینما شهر، انجمن صنفی مدیران سالن سینما و مرکز علمی و کاربردی واحد 47 تهران برای تأمین نیازهای آموزشی مدیران سالن‌های سینما توسط دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد