نگاه دولت ترویج کتابخوانی در کشور است

به گزارش فناوری فرهنگی، استاندار زنجان با بیان اینکه نگاه دولت ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور است، گفت: امیدواریم شرایط فرهنگی به ما کمک کند که از خواندن کتاب جدا نشویم.

 اسد الله درویش امیری ظهر دو شنبه در آیین تجلیل از مقام کتابدار و فرهنگ کتابخوانی خاطر نشان کرد: کسی که با کتاب آرامش می یابد هرگز از او آسایش سلب نخواهدشد.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه هر ایرانی به گزارش یونسکو میزان خوبی نیست، گفت:باید مطالعه بین نوجوانان و جوانان که یکی از شاخص ها و پرورش اطلاعات در جامعه است را ترویج دهیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخوانی در بین خانواده ها باید به یک سیره تبدیل شود،گفت:میزان مطالعه در کشور ۷۵ دقیقه است و در استان زنجان ۹۳ دقیقه آمار داده شده است و تیراژ در کشور امروزه ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ جلد می باشد که خیلی اندک است.

درویش امیری تاکید کرد: باید تلاش کنیم کتاب  سهل و آسان به دست مردم برسد و خرید آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ناشرآن کتاب باید حمایت و قدر دانی شود،اظهار داشت:نشر کتاب نباید از نظر تجاری به آن نگاه کرد و بر ای توزیع کتاب نیاز به شبکه موثر  داریم.

استاندار زنجان تصریح کرد:امروزه رسانه های جدیدی برای پر کردن اوقات و فراغت در اختیار مردم است مانند فضای مجازی و اینترنت و تلویزیون که هیچکدام جایگزین کتاب نخواهد شد.

درویش امیری با بیان اینکه نگاه دولت ترویج کتاب و کتابخوانی در کشوراست،افزود:امیدواریم شرایط فرهنگی به ما کمک کند که از خواندن کتاب جدا نشویم.

استاندار زنجان گفت: دین و فرهنگ، جمهوری اسلامی ایران، انس و الفت با کتابخوانی دارد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد