چالش ها وفرصت های فضای مجازی/اطلاع رسانی نیازمند برنامه است

به گزارش فناوری فرهنگی،در جلسه شورای اطلاع رسانی قرچک، مباحثی از قبیل چالش ها و فرصت های فضای مجازی و ضرورت برنامه ریزی برای اطلاع رسانی پایدار بررسی شد.

بهروز مشتاق سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در جلسه شورای اطلاع رسانی و ارتباطات شهرستان که با حضور مسعود مرسلپور فرماندار و دیگر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال راه اندازی و افزایش پایگاه های خبری مجوزدار در  شهرستان هستیم اما لازمه آن آموزش حرفه خبرنگاری به متقاضیان و آگاهی به قوانین مطبوعات است.

مشتاق افزود: از نظر کمی تعداد خبرنگاران در منطقه کم است اما به لحاظ کیفیت، اخبار در رده های بالا قرار دارد که حاصل تلاش خبرنگاران برای کسب اخبار دقیق و به موقع و تعامل مجموعه مدیریت شهرستان با اصحاب رسانه است.

وی خواستار استفاده از از فضای مجازی و سایر وسایل ارتباط جمعی در راستای فرهنگسازی مباحث مختلف در شهرستان شد.

سید حسن میری عضو شورای اطلاع رسانی شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت: شهرستان قرچک در حوزه اطلاع رسانی موفق عمل کرده اما بایستی از این ظرفیت به نحو مطلوب تری استفاده شود.

وی افزود: بایستی اخبار تولیدی شهرستان جهت دهی شده و از ظرفیت شورای اطلاع رسانی در رابطه با اهداف دولت در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده شود.

غلامرضا فرجیان عضو دیگر شورای اطلاع رسانی شهرستان قرچک نیز در این جلسه بیان داشت: بایستی شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی جدی گرفته شود و بر اساس دستورالعمل هیئت دولت، اهداف، برنامه و مأموریت هایی برای اعضا تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان عنصری به عنوان اطلاع رسانی پایدار وجود ندارد که بایستی برای آن برنامه ریزی شود، ادامه داد: رسانه نماد توسعه یافتگی در کشورهاست، به همین منظور بایستی ارزش آن را به خوبی درک کرد.

این فعال رسانه ای استان تهران گفت: قرچک در آستانه انقلاب بزرگ صنعتی است که این انقلاب علاوه بر دستاوردهایی که در حوزه اشتغالزایی و رونق اقتصادی در برخواهد داشت، قرچک را از بن بست خارج خواهد کرد.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر تبلیغات با بنر به بیماری شهرها مبدل گشته، در صورتی که اطلاع رسانی به شیوه های دیگر و به صورت کارشناسی شده می تواند نتیجه بهتری دربرداشته باشد.

فرجیان همچنین چالش های اطلاع رسانی و حرفه خبرنگاری را شهرستان قرچک تشریح کرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد