یازدهمین رویداد هنر استانبول با حضور هنرمندان ایران

به گزارش فناوری فرهنگی، یازدهمین رویداد هنر معاصر استانبول در موزه هنر مدرن استانبول با حضور هنرمندانی از ایران برگزار شد.

رویداد هنر معاصر استانبول(Contemporary Istanbul) ، اولین بار در سال 1997 در موزه هنر مدرن استانبول برگزار شد و طبق گزارش سالانه روزنامه بین‌المللی هنر به عنوان یکی از چهل رویداد هنری مطرح دنیا شناخته شده است.

سالانه حدود 62 تا 86 هزار بازدیدکننده از این رویداد که در بخش‌های عکس، طراحی مجسمه، نقاشی، رسانه‌های جدید، هنرهای دیجیتال، چیدمان و غیره برگزار می‌شود، بازدید می‌کنند.

امسال حدود 70 گالری از 120 کشور جهان از 3 تا 6 نوامبر دور هم آمدند تا 1500 اثر از 520 هنرمند را به نمایش و فروش بگذارند و به بحث و گفتگو پیرامون مسائل روز هنر در جهان بپردازند. حضور و مشارکت نهادهایی مانند شهرداری، بانک‌ها و هتل‌ها در این رویداد قابل توجه است.

برخی از کشورهای شرکت کننده عبارت‌اند از: آلمان، آمریکا، روسیه، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، سنگاپور، ایتالیا، لهستان، کره و ایران.

در این میان آثاری از هنرمندان کشورمان نیز در گالری‌ها نیز جضور داشتند که از جمله می‌توان به آثاری از نیلوفر بنی صدر، بانو انکا، آریا کمالی و شهریار احمدی اشاره کرد.

گالری دستان از کشورمان امسال تنها گالری ایرانی شرکت کننده در کانتمپورری استانبول 2016 است. این دومین دوره‌ی حضور دستان در این آرت‌ فر است و با آثاری از شهریار احمدی در این رویداد حضوردارد.

نویسنده: بهاره خباز

منبع: هنرآنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد