صادرات 120 میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال گذشته حدود سه هزار ایده در پارک‌های علم و فناوری به محصول تبدیل شده است، افزود: 120 میلیون دلار محصول دانش‌بنیان به کشورهای دیگر صادر شده است.

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کنگره سالانه انجمن گوش، حلق و بینی اظهار کرد: هیچ جامعه‌ای در دنیا نمی‌تواند بدون نظام آموزش عالی و پویا روند تکاملی دانش را طی کند. در کشور ما علم و پژوهش از جایگاه مناسبی برخوردار است، به گونه‌ای که اکنون گفتمان علم و فناوری به گفتمان غالب کشور تبدیل شده است.

وزیر علوم به ارائه آماری در زمینه جایگاه علمی ایران در جهان پرداخت و گفت: در سال 2015 بیش از دو میلیون و 500 هزار مقاله علمی از سوی متخصصان و دانشمندان ایرانی در ISI منتشر شده و همچنین 225 مقاله ایران جزو مقالات یک درصد برتر جهان در سال 2015 شناخته شده است.

وی افزود: 42 کشور دارای مدرک بالای 10 هزار و 22 کشور دارای مدرک بالای 30 هزار علمی در جهان هستند که ایران در میان این کشورها با مدرک بالای 30 هزار در رتبه 19 قرار گرفته است، بنابراین ایران در حال حاضر با 22 کشور برتر دنیا از نظر علمی و فناوری قابل رقابت است.

وزیر علوم همچنین به جایگاه دانشگاه‌های کشور در جهان اشاره کرد و گفت: بر اساس رتبه‌بندی تایمز در سال 2015، بیست و دو دانشگاه ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر تاثیر گذار دنیا قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 199 دانشمند مقیم ایران در سطح یک درصد دانشمندان برتر دنیا قرار دارند و سهم ایران از یک درصد مقالات برتر دنیا 1/2 درصد است که با توجه به جمعیت ایران که معادل یک درصد دنیاست از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد