فضای مجازی بلای جان روزنامه ها

به گزارش فناوری فرهنگی، با ورود صفحات مجازی متعدد به لطف اینترنت پرسرعت در گوشی های همراه، مسیر نقطه با خط به کوتاه ترین راه یعنی نقطه به نقطه، سرعت گرفته به عبارت دیگر در لحظه می توان داده ها را منتقل کرد و از این رهگذر مطبوعات مکتوب که تا چندی پیش یکه تاز بودند و زرد و سبز و الوان خودنمایی می کردند ، اینک با کاسه چه کنم چه کنم به دست ، وامانده اند.
مطبوعاتی که تا همین دیروز از سوی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد بالغ بر 85 میلیارد تومان یارانه دریافت کرده اند و با حضور نوبخت به بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اعلام شد، 58 میلیارد تومان دیگر نیز به رسانه های یارانه بگیر افزوده شد.
در روزگاری که سرعت اطلاع رسانی در فضاهای مجازی ماهیت رسانه های مکتوب یارانه بگیر را روز به روز ضعیف تر می کند ، پرداخت یارانه به این دسته مطبوعات به نظر خالی کردن جیب دولت که نه، همان پس انداز مردم باید دانست.
با نگاهی گذرا به فعالیت 22 ساله نمایشگاه مطبوعات تهران، ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران طی این مدت ، باید اذعان داشت همچنان این رویداد فرهنگی جایگاه واقعی خود را که همانا به «رکن چهارم دموکراسی» عنوان می شود ، پیدا نکرده و در جایی که دنیا با تحولات اساسی در تمامی زمینه ها اعم از فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی روبرو است ، در کشور ما رسانه ها از جمله مطبوعات از مراجعه به آرا و نظرات کاربران در این زمینه غافل مانده اند و متاسفانه هیچ محدویتی نمی توان برای ختم آن قائل شد.
از این رو ارباب جراید (روزنامه نگاران) در وحله نخست و سپس مسئولین و دست اندرکاران امور فرهنگی نیک باید بدانند نه برای مقابله بلکه برای رسیدن به قدرت شتابان انتقال اطلاعات در فضاهای موجود ، هم بر ارتقاء برنامه نرم افزاری و هم بر افزایش تسهیلات سخت افزاری دستگاه های اطلاع رسانی افزود.
باید سعی کرد دوشادوش رسانه های جمعی دنیا جامعه را در جریان آخرین تحولات قرار داد چراکه بدرستی ثابت شده منفعتی که در این حرکت فرهنگی نهفته ، هیچگونه ضرر و خسران نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد