ورود گردشگران خارجی به ایران ۴ برابر شد

به گزارش فناوری فرهنگی، سیعد شیرکوند در مراسم تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با حضور اسحاق جهانگیری – معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه بودجه جاری این سازمان در سال‌های گذشته رها شده بود و هیچ بودجه سنواتی نداشت، اظهار داشت: امروز بودجه این سازمان 257 درصد افزایش داشته است. همچنین بودجه تملک و دارایی 314 درصد با افزایش مواجه شد و از سوی دیگر تعداد 43 اداره میراث فرهنگی در کل کشور به 196 اداره در سطح شهرستان‌ها ارتقاء پیدا کرد.

وی با اشاره به وارد کردن چهار مجموعه و گنجینه تاریخی از کشورهای مختلف به ایران که پیش از انقلاب به صورت غیرقانونی خارج شده بود، به آمار ثبت جهانی و ثبت‌های ملی در کشور در طول سه سال گذشته اشاره و تأکید کرد: امروز ایران در یونسکو رتبه 11 را از آن خود کرده است.

شیرکوند در ادامه به ایجاد هیأت امنا برای پایگاه‌های جهانی و به عضویت درآمدن 120 هزار انجمن میراث فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: چهار شهر جهانی صنایع دستی با توجه به شاخص‌های اقتصادی صنایع دستی و فروش داخلی انتخاب و تقدیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد رونق فعالیت‌ها و حرکت رو به رشد این سازمان بودیم، در ادامه به رشد سالیانه 24 درصدی صادرات اشاره کرد و گفت:‌ از این محل 410 میلیون دلار درآمد کسب کردیم.

شیرکوند در ادامه به افزایش چهار برابری ورود گردشگران خارجی تأکید کرد و گفت: رشد متوسط در این زمینه 10 درصد و دو برابر رشد جهانی است. همچنین 7.5 میلیون دلار درآمد در این زمینه کسب کردیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین به آماده شدن 125 هتل چهار و پنج ستاره در کشور برای بهره‌برداری اشاره کرد و گفت: تاکنون 30هتل به بهره‌برداری رسیده و امسال 15 هتل چهار و پنج ستاره دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به واگذاری بناهای تاریخی به بخش‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث شد تا سازمان میراث فرهنگی در سال گذشته دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی شود.

به گزارش تسنیم، در مراسم معارفه زهرا احمدی‌پور رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به طور رسمی حکم رئیس‌جمهور را در این مراسم معارفه به خانم احمدی‌پور اهدا کرد.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد