رکود صنعت گردشگری انگلیس به دلیل برگزیت

به گزارش فناوری فرهنگی، ایندیپندنت با بیان اینکه ارزش پوند در برابر یورو و دلار آمریکا پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی 23 ژوئن بیش از 10 درصد سقوط کرده است، نوشت: قرار بود برگزیت منجر به جذب بیشتر سرمایه‌های خارجی و گردشگر به انگلیس شود.
این نشریه خبری افزود: اما داده‌های آماری منتشر شده از سوی موسسه «اس تی آر» نشان می‌دهد که شمار اتاق های خالی هتل‌ها در لندن در ماه اکتبر در قیاس با سال گذشته یک‌ سوم افزایش داشته و این در حالی است که تعرفه‌ها نسبت به سال گذشته 7.7 درصد کاهش داشته است.
ایندیپندنت نوشت: به‌طور مثال هتل چهارستاره میلنیوم در منطقه لوکس کینزینگتون لندن اتاق دو خوابه اش را به قیمت شبی 87 پوند کرایه می‌دهد. این در حالی است که این رقم تنها 5 پوند گران‌تر از هزینه کرایه اتاق با امکانات اولیه در مسافرخانه مجاورش است.
به نوشته این نشریه خبری، 85 درصد اتاق هتل‌ها ی لندن در ماه اکتبر اشغال بوده است که این رقم پایین‌ترین حد نسبت به سال 2008 میلادی به شمار می‌رود.
ایندیپندنت افزود: گزارش موسسه «اس تی آر» همچنین اضافه می‌کند که مجموعاً میزان تقاضا برای کرایه هتل در روزهای عادی و آخر هفته نیز به‌ طور قابل توجهی کاهش‌یافته است.
این نشریه خبری افزود: گزارش یاد شده همچنین عنوان می‌کند که تقاضا برای کرایه هتل در خارج از لندن نیز به همین میزان کاهش داشته است.
ایندیپندنت بابیان اینکه «پس از بازی‌های المپیک 2012 شمار گردشگران خارجی به لندن یک ‌پنجم افزایش داشته است» افزود: تنها در سال گذشته میلادی 36.1 میلیون گردشگر به لندن سفر کردند. هر توریست به‌طور میانگین یک هزار پوند هزینه می‌کند.
این نشریه خبری افزود: یک سخنگوی اداره گردشگری لندن گفت: ما با همکاری شهرداری لندن تلاش می‌کنیم تا لندن را شهری باز و پذیرای گردشگران خارجی جلوه دهیم. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ما شاهد افزایش رشد گردشگری در لندن خواهیم بود.
ایندیپندنت افزود: بااین‌حال یک هتلدار در لندن می‌گوید: با توجه به نوسانات پوند نمی‌توان صنعت گردشگری را رونق داد.
این نشریه خبری عنوان کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی موسسه دلیوت، هر چند لندن طی دو سال گذشته یکی از مقاصد اصلی گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه به شمار می‌رفته است اما اکنون جای خود را به شهر آمستردام در هلند داده است.
ایندیپندنت نوشت: تحقیقات موسسه دلیوت نشان می‌دهد که بی‌ثباتی اقتصادی از اصلی‌ترین عواملی است که سرمایه‌گذاران در عرصه هتل‌سازی را به سمت آمستردام متمایل کرده است.
این نشریه خبری افزود: انجمن انگلیسی استقبال از گردشگران با بیان اینکه نیروی کار یکی از ارکان اصلی صنعت گردشگری است، افزود: با توجه به نگرانی‌ها در خصوص قوانین مهاجرتی، احتمال افزایش دستمزدها دور از انتظار نیست.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد