شبکه های اجتماعی و پیام رسان های محبوب در کدام کشورهای جهان غیرفعال شده اند؟

به گزارش فناوری فرهنگی، پنج­شنبه گذشته Roskomnadzor مسئول اجرایی نظارت بر رسانه­ای روسیه، پس از تعیین حکم دادگاه که به دلیل تخلف شبکه اجتماعی در نقض قانون ذخیره سازی داده ها، شروع به اجرای یک بلوک پیشنهادی در LinkedIn کرده است.  LinkedIn حدود 6 میلیون کاربر روسی دارد و این عمده­ترین شبکه اجتماعی در روسیه است که در این کشور مسدود شده است.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان مستقل خانه آزادی که یک ارگان غیردولتی در آمریکا می‌باشد که در زمینه تحقیقات و پشتیبانی از دمکراسی، آزادی‌های سیاسی و حقوق بشر فعالیت می‌کند، آزادی اینترنت برای ششمین سال متوالی مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان مستقل خانه آزادی که یک ارگان غیردولتی در آمریکا می‌باشد و در زمینه تحقیقات و پشتیبانی از دموکراسی، آزادی‌های سیاسی و حقوق بشر فعالیت می‌کند، آزادی اینترنت مرتبط با دولت برای ششمین سال متوالی بیش از هر زمان خفقان در رسانه های اجتماعی و اپلیکیشن های ارتباطی به منظور جلوگیری از مخابره سریع و اعتراضات ضد دولتی کاهش یافته است.

LinkedIn قطعا تنها شبکه اجتماعی تحت حمله اینترنتی در سراسر جهان است. خانه آزادی گزارش داد که در میان اپلیکیشن های محبوب، واتس­آپ در دوازده کشور مسدود شده در حالی که دسترسی به فیس بوک در هشت کشور قطع شده است. توییتر نیز توسط هفت کشور ممنوع شده است. کاربران این اپلیکیشن ها نیز موضوع خشم مقامات این کشورها شده و به علت ارسال مطالب سیاسی، اجتماعی یا مذهبی آن ها را دستگیر کردند. کاربران فیس بوک در 27 کشور دستگیر شده است، در حالی که کاربران واتس­آپ از سوی مقامات یازده کشور مورد هدف قرار گرفته است.

این نمودار نشان می دهد که تعدادی از کشورهای که در آن اپلیکیشن های زیر محدود شده / کاربرانی هستند که در سال 2016 دستگیر شدند.

111

منبع:statistica

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد