گوگل توسعه دهنده سیستم عامل ساعت هوشمند Cronologics را خرید

به گزارش فناوری فرهنگی، گزارش منتشرشده توسط IDC؛ نشان از این دارد که بازار ساعت‌های هوشمند چندان وضعیت خوب و ایده‌آل ندارد، به‌طوری‌که این حوزه‌ از گجت‌های پوشیدنی قافیه را به رقیب خود، دستبندهای هوشمند باخته است و خریداران، بیشتر راغب به خرید دستبندهای هوشمند سلامتی هستند که قابلیت نمایش زمان نیز دارند. برای مثال می‌توان به بالا بودن فروش محصولاتی از فیت‌بیت و شیائومی اشاره کرد. موتورولا نیز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند، اخیرا تصمیم گرفته است از این حوزه فاصله بگیرد.

به نظر می‌رسد گوگل به‌عنوان یکی از کمپانی‌هایی که پلتفرم اندروید وِر را برای گجت‌های پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند توسعه داده، درصدد افزایش تلاش‌ در این حوزه است. تصاحب شرکت Cronologics را می‌توان اثباتی بر این ادعا خواند. Cronologics شرکتی است که در زمینه توسعه‌ی پلتفرم اختصاصی خود برای ساعت‌های هوشمند فعالیت می‌کند.

این کمپانی با انتشار پستی در وبلاگ خود این‌چنین اظهار نظر کرده است:

امروز ما با شور و هیجان، مرحله‌ی بعدی سفر خود را اعلام می‌کنیم. ما به گوگل می‌پیوندیم تا به توسعه‌ی هر چه بیشتر اندروید ور برای ساعت‌های هوشمند کمک کنیم. ما در پی آن هستیم تا با همکاری مهندسان گوگل، اندروید ور ۲.۰ را توسعه دهیم و این پلتفرم را بیش از پیش به سمت جلو هدایت کنیم.

به نظر می‌رسد کرونولاجیک پس از رفتن به زیر پرچم گوگل، کار روی پلتفرم اختصاصی خود را کنار خواهد گذاشت که می‌توان این خبر را به فال نیک گرفت، چراکه انتظار می‌رود دستاوردهای این شرکت در توسعه‌ی پلتفرمش، با اندروید ور یکپارچه شود.

منبع:زومیت

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد