با شدت گرفتن شایعات، توییتر به آینده خود می‌اندیشد وضعیت نامعلوم

به گزارش فناوری فرهنگی، بحث در مورد فروش توییتر به شرکتی دیگر بالا گرفته است ولی انتظار نداشته باشید شایعات و شک و تردید به این زودی تمام شود.
وبلاگ فناوری Recode روز سه‌شنبه با ذکر منبع ناشناس، گزارش داد که هیات مدیره این شرکت قرار است پنجشنبه جلسه‌ای برگزار کند و آینده توییتر به عنوان شرکت مستقل و احتمال واگذاری آن را به بحث بگذارند.
وقتی در مورد شایعات از توییتر سوال شد، پاسخ نداد.
هفته گذشته پس از آن‌که ویلیامز یکی از بنیان‌گذاران توییتر، به تلویزیون بلومبرگ گفت که این شرکت قرار است همه گزینه‌های خود در مورد حفظ استقلال را بررسی کند، سهام توییتر با رشد چهار درصدی همراه بوده است.
توییتر که تلاش کرده است کاربران جدیدی جذب کند و انتظارات وال‌استریت را برآورده سازد، چندین سال است که با شایعات واگذاری مواجه بوده. ولی خرید توییتر هنوز عملی نشده است. در عین حال سهام توییتر حتی پس از بازگشت جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران توییتر، در سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیر جدید، هنوز بهبود نیافته است.

119-150-g-matn-final

برخی تحلیلگران شایعات جدید در مورد واگذاری را داغ نشان می‌دهند. با وجود تلاش‌های توییتر، قرارداد واگذاری ممکن است با قیمت بسیار بالایی همراه باشد.
اسکات کسلر یکی از تحلیلگران اطلاعات بازار جهانی S&P می‌گوید:«فکر می‌کنم مردم نمی‌دانند توییتر به چه دردی می‌خورد. نمی‌دانند توییتر قرار است به صورت بلندمدت قدرت داشته باشد یا در پی خلق اینستاگرام و اسنپ‌چت، معنای خود را از دست خواهد داد.»
شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک و گوگل، خریدهای کلان انجام می‌دهند و خدمات جدیدی به کاربران ارائه می‌کنند ولی توییتر عقب مانده است. کسلر با اشاره به کاهش قیمت سهام توییتر و استعفای مدیران اجرایی، می‌گوید که عملکرد دورسی به عنوان مدیر ارشد در سال پیش، ناامیدی زیادی به وجود آورده است.
سایر تحلیلگران معتقدند توییتر هنوز هم یکی از بازیگران اصلی تبلیغات دیجیتالی است و می‌تواند خرید خوبی باشد. با ۳۱۳ میلیون کاربر فعال ماهانه، این شرکت قراردادهای خوبی بسته است، از جمله قرارداد با NFL برای پخش زنده بازی‌های ورزشی و سایر رویدادها، ایجاد پروژه بازاریابی جدید و سایر تغییرات. نامزدهای احتمالی خرید عبارت‌اند از گوگل، فیس‌بوک، اپل، ورایزن و سایرین.
برایان ویزر تحلیلگر گروه تحقیقاتی پیووتال معتقد است:«سرمایه‌گذاران همیشه باید بازگشت سرمایه را در ذهن داشته باشند. اگر اکنون خرید توییتر معقول انه است، شش ماه یا پنج سال بعد وضعیت چگونه خواهد بود، که جوابش مشخص نیست.»
در ژوئن لینکدین، شرکت رسانه‌های اجتماعی با محوریت تجارت، توسط مایکروسافت با قیمت ۲/۲۶ میلیارد دلار خریداری شد و برخی سرمایه‌گذاران فکر می‌کردند توییتر خرید بعدی است. در آگوست گزارش‌های تایید‌نشده‌ای وجود داشت که می‌گفت الولید بن طلال شاهزاده عربستان سعودی و استیو بالمر رئیس اسبق مایکروسافت، با هم توییتر را خواهند خرید. همین شایعه موجب شد سهام توییتر ۹ درصد افزایش یابد.
ولی برخی تحلیلگران معتقدند این بار واگذاری صورت خواهد گرفت.
باب پک تحلیلگر سان‌تراس رابینسون هامپری در یکی از یادداشت‌های روز سه‌شنبه نوشت که دورسی تنها یک سال است این شرکت را هدایت می‌کند؛ توییتر پروژه‌های جدیدی دارد، از جمله پخش زنده بازی‌های ورزشی؛ و امید می‌رود هیات مدیره از دورسی حمایت کنند.
پک تخمین می‌زند که حتی اگر توییتر واگذار شود، هزینه خرید آن به ۱۸ میلیارد دلار خواهد رسید.
او می‌گوید:«وسعتی که با محتوا همراه می‌شود و منحصربه‌فرد بودن توییتر باعث می‌شود لیست خریداران احتمالی، محدود شود.»
در جولای وقتی گزارش‌ها نشان داد که درآمد چارک دوم توییتر، کمتر از حد انتظار وال‌استریت است، سهام توییتر بیشتر از ۱۱ درصد کاهش یافت و به ۴۰/۱۶ دلار بر هر سهم رسید. پیش‌بینی شرکت برای چارک دوم نیز کمتر از میزان مورد انتظار بود.
از زمانی که شایعات واگذاری احیا شده‌اند، سهام‌ها نیز افزایش یافته‌اند. در روز سه‌شنبه سهام توییتر نزدیک ۹/۱ درصد با ارزش ۹۳/۱۹ دلار بر هر سهام، بسته شد

منبع: پیوست

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد