۴ استارت‌آپ ایرانی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان فروختند

به گزارش فناوری فرهنگی، در دو سال گذشته، استارت‌آپ‌های ایرانی با حمایت نهادهای دولتی به ویژه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از جنب‌و جوش خاصی برخوردار شده‌اند. از میان هزاران کسب‌و‌کار نوپا، چهار استارت‌آپ موفق شدند تا در چند سال اخیر به فروشی بیش از 4 هزار میلیارد تومان دست یابند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و گشایش بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران که عصر دیروز در وزارت اقتصاد و امور دارایی برگزار شد، عنوان کرد: «محیط کسب‌وکار همواره باید برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و نوپا فراهم شود تا آنها بتوانند بدون اینکه استخدام دولت شوند، در یک فضای باز ایده‌های خود را اجرایی کنند. همواره این مشکلات ریشه در فرهنگ ما داشته به‌طوری که از قرن‌ها پیش برپایه اقتصاد نفتی حرکت کرده‌ایم؛ زیرا فکر می‌کردیم که می‌توانیم با پول نفت، اقتصاد کشور را بچرخانیم. ما از روز اول این دولت تلاش داشته‌ایم تا جوانان کشور ایده‌های خود را عملی سازند و درصدد استخدام دولت نباشند.»

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۸۵۰ شرکت دانش بنیان تایید صلاحیت شده در کشور وجود دارد، گفت: «هزاران استارت‌آپ نیز در کشور توسط محققان وجود دارد که باید به این محیط کسب‌وکار وارد شود. از این شرکت‌های نوپا، ۴ استارت‌آپ در کشور هستند که فروش آنها از ۴ هزار میلیارد تومان گذشته است. این استارت‌آپ‌ها در ۳ یا ۴ سال گذشته وجود نداشته‌اند اما در همین چند ساله توانسته‌اند چنین رشدی داشته باشند. در حال حاضر ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری وجود دارند که می‌توانند شرکت‌های نوپا و طرح‌های دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهند تا ایده‌های آنها به محصول تبدیل شود. در حال حاضر بیش از ۲۰ شتاب‌دهنده در کشور داریم که از این شتاب‌دهنده‌ها می‌تواند هزاران استارت‌آپ بیرون بیاید که همین‌ها می‌توانند در راستای استفاده از پتانسیل منابع انسانی برای بهره‌مندی کشور از توانایی‌های آنها باشد.»

منبع: شبکه مگ

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد