آمار گردشگری در سال 2016: از بانکوک تا تهران

به گزارش فناوری فرهنگی، هر سال گردشگران بسیاری از شهر های نیویورک، لندن و پاریس بازدید می کنند، اما با این حال، هنوز محبوبیت این شهر ها در میان گردشگران کمتر از بانکوک است. با توجه “فهرست شهرهای مقصد جهانی مسترکارت”، بانکوک، پایتخت تایلند در سال 2016، 21.5 میلیون بازدید کننده داشته، که حداقل یک شب را در این شهر گذرانده اند. این در حالی ست که در سال 2016، لندن 19.9 میلیون بازدید کننده داشته که در طول شب در این شهر اقامت گزیده اند و بازدیدکنندگان پاریس 18 میلیون نفر بوده. نیویورک هم با فاصلۀ بیشتری، سال گذشته 12.8 میلیون بازدیدکننده داشته است.

 به نقل از خبرگزاری فوربس، بانکوک به همراه چند شهر دیگر آسیایی و خاورمیانه ای در لیست شهر های محبوب حضور دارند. دبی با بیش از 15 میلیون بازدید کننده، هر سال در بین 5 شهر محبوب جهان قرار می گیرد. سنگاپور، کوالالامپور، سئول و توکیو نیز بیش از 10 میلیون نفر بازدیدکننده در سال 2016 داشته اند.
آمار گردشگری در سال 2016: از بانکوک تا تهران
قطعاً همه بازدید کنندگان پول خوبی در این شهر ها خرج می کنند؛ در این بین دبی بی نظیر است و گردشگران در هیچ جایی به اندازۀ دبی پول خرج نمی کنند. سال گذشته، بازدید کنندگان تنها در یک شب مبلغ عظیم 31.3 میلیارد دلار در دبی خرج کردند، که این رقم فاصله بزرگی نسبت به 19.8 میلیارد دلاری دارد که در لندن خرج شده است. اگرچه بانکوک بیشترین بازدید کننده در بین شهر های سراسر جهان را به خود اختصاص داده است، با درآمد 14.8 میلیارد دلاری حاصل از صنعت گردشگری، در رتبۀ چهارم قرار گرفته.
در این لیست، تهران در بین 10 شهر پر بازدید “خاورمیانه و آفریقا” در رتبۀ ششم قرار گرفته است. بازدیدکنندگان حدود 0.3 میلیارد دلار در این شهر خرج کرده اند و بازدید ها نسبت به سال 2016، 3.1 درصد رشد داشته است. این ها در حالی ست که اگر به آمار سال های 2009 تا 2016 نگاه کنیم، رشد بازدید از تهران 13 درصد بوده.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد