مدیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای:بازی سازی بدون تعاملات بین المللی محکوم به شکست است

به گزارش فناوری فرهنگی،حسن کریمی قدوسی   اظهار داشت: بازار بازی ‌های رایانه ‌ای یک بازار جهانی است، ولی در ایران به خاطر وجود تحریم ‌ها، بازار داخلی ایجاد شده است.
کریمی قدوسی با اشاره به اینکه بازی سازان باید استانداردهای ساخت شان را به استانداردهای بازار جهان نزدیک کنند، گفت: باید امید داشت به خاطر ظهور بازی های جدید در دنیا این اتفاق خیلی خارج از دسترس نیست.
وی افزود: زمانی ساختن بازی خیلی هزینه بر بود، اما الان بازی های موفقی که روی گوشی های هوشمند، تبلت، بازی های موبایلی است، هزینه ساخت بالایی ندارد و دانش فنی زیادی نمی خواهد.
کریمی قدوسی بیان داشت: بازی های موبایلی، بازی های آنلاین بیشتر تبدیل به سرویس شده اند تا بازی. بحث درآمد زایی از بازی ها مانند گذشته نیست که با تحویل یک بازی به جامعه پول دریافت می کردید. باید یک محصول بسازید و سه سال روزانه چکش بزنید تا به روز شود و آن قدر اصلاح کنید تا به فروش برود.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم با بازی سازان خارجی تعامل برقرار کنیم و بازی ها را در بازار محلی و جهانی منتشر کنیم، چون بازار ایران محدود است و فروش از یک حدی بیشتر نمی شود.
وی با اشاره به اینکه چند نکته لازم است تا بازی ها ایرانی جهانی شود، افزود: بازی سازان نباید فقط به بازار ایران کفایت کنند و به سمتی بروند که استانداردهای بین المللی در بازی هایشان رعایت شود.
کریمی قدوسی ادامه داد: با توجه به اقتضائات بازار،‌ باید بیشتر به سمت بازی های آنلاین برویم که قابلیت حک شدن ندارند، البته بازی های کنسولی یا کامپیوتری نباید حذف شود.
وی با اشاره به اینکه آینده بازی های رایانه ای در ایران روشن است، گفت: وقتی بازی های رایانه ای ایران را در مقایسه با سایر محصولات فرهنگی می بینم احساس می کنم با کمترین میزان حمایت و دخالت دولت ها در همه جای دنیا بازی سازان خیلی خوب کار می کنند.
وی ادامه داد: در مقایسه با صنایعی مثل صنعت انیمیشن که یک صنعت سفارشی است و بعد از سفارش محصول می سازند و پول می گیرید،‌ صنعت بازی به لطف بازار جدید، ‌بازی را به مخاطب ارائه می دهد و مخاطب سعی می کند از این بازی استفاده کند که رشد خوبی به صنعت بازی می کند.
کریمی هقدوسی در مورد نمایشگاه و همایش ‘تی جی سی’ نیز گفت: این نمایشگاه نقش مهمی در استفاده از تجربه بازی‌ سازهای خارجی و تعاملات بین المللی در ایران دارد.
نمایشگاه و همایش بین ‌المللی Tehran Game Convention در راستای تعاملات بازی سازان ایرانی با خارجی 9 و 10 اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در برج میلاد برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد