ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی بر خط سیر مأموریت هایش قدم برمی‌دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، در جلسه بهمن‌ماه این ستاد گزارش عملکردی از فعالیت‌های سال 95 ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ارائه کرد و گفت:  زمانی که فعالیت این ستاد آغاز شد عنوان فعالیت‌های نرم و فرهنگی که به عنوان یکی از اولویت‌های الف توسعه فناوری‌های کشور در نظر گرفته شده است یک تعریف و گفتمان مشخص حتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نداشت.

وی بیان کرد: در جلسات و کمیته‌های مختلفی این امر پیگیری می‌شد و فعالیت‌هایی پی گرفته شد تا در نهایت به سند مشترکی میان معاونت علمی و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیدیم که تا امروز حدود چهار جلسه در  ستاد نقشه  جامع علمی کشور و دو جلسه در شورای معین عالی انقلاب فرهنگی کشور به این موضوعات پرداخته شده است.
وی در ادامه گزارش مفصلی درباره اقدامات سال 95 این ستاد ارائه و به محورهای اصلی فعالیت‌های این ستاد و همچنین  «سند فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی» اشاره کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی از جمله اقدامات این ستاد به برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای کارآفرینی، حمایت از برگزاری مسابقات تخصصی چون مهارت سنجی فناورد، راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی در حوزه نرم و هویت ساز و تجهیز فناورانه موزه گلستان بیان کرد.

به گفته وی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی همچنین به حوزه‌هایی مانند اسباب بازی و بازی‌های رایانه‌ای  بیش از پیش پرداخته است.

همچنین حمایت از دانش بنیان شدن شرکت‌های این حوزه از جمله اقدامات جدی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی بوده است که دبیر این ستاد به آن تاکید ویژه داشت.

سجادی نیری بیان کرد: پروژه دیگری با همکاری شهرداری کرج با عنوان «شهر دانایی» آغاز شد. قرار است شهرداری حدود هفت میلیارد بودجه برای این پروژه اختصاص دهد و معاونت علمی هم با همان رویکرد اهرمی منابع اولیه‌ای را اختصاص داده است.

در ادامه این جلسه اعضا شورا ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای برنامه‌ها و راهبردهای این ستاد پرداختند.

منبع:ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد