باید از صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال بهره گرفت

به گزارش فناوری فرهنگی، آرش رشوندآوه امروز  اظهار داشت: ضروری‌ترین امر در سطح گردشگری که نیازمند تقویت‌سنجی بوده، نیازسنجی و اجرای تقویم روزانه است و نیاز داریم که بتوانیم صنعت گردشگری را پایدار و پویا نگه داریم.

وی افزود: در بازدید شهردار وقت از سرای سعدالسلطنه در زمستان سال 89، پیشنهاد راه‌اندازی جشنواره ملی و بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی در شهر قزوین مطرح شد و با همکاری مناسب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، این جشنواره به صورت پیوسته در سال‌های بعدی برگزار شده است؛ باور داریم که برگزاری چنین جشنواره‌ای گام مؤثری در تقویت گردشگری سطح شهر قزوین است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: برای ایجاد اشتغال، نیازمند ثبات در زمینه فعالیت‌هایی که برای گردشگری تعریف شده، هستیم؛ برگزاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی در سال جاری نشان داد که می‌توانیم در جذب گردشگر مؤثر باشیم و استان قزوین را معرفی کنیم.

رشوندآوه ادامه داد: جشنواره بازی و اسباب‌بازی همچون سال‌های گذشته در سعدالسلطنه شهر قزوین برگزار شد که یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در این جشنواره، میزبانی ویژه از گردشگران و مسافران نوروزی بود و اقداماتی همچون تبلیغات محیطی در این بخش صورت گرفت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جمعی دیگری هم در ایام نوروز سال جاری از جمله تهیه نقشه گردشگری انجام شد که این نقشه تفاوت‌هایی با سایر نقشه‌ها داشت؛ با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، اپلیکیشن معرفی بناهای تاریخی سعدالسلطنه و حمام قجر را نصب کردیم و تمهیدات را در نظر گرفتیم تا بتوان از این نقشه‌ها در تلفن‌های همراه هم استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین تصریح کرد: با همکاری انجمن دوستداران یادمان‌ها برنامه دیگری با عنوان «برنامه جهانی حقوق شهروندی» را در دو محله محله آخوند و محله شیخ آباد برگزار کردیم که این برنامه فعالیت‌های مختلفی از جمله اجرای موسیقی سنتی، برگزاری بازی‌های محلی، برپایی نمایشگاه عکس از خود محله را به همراه داشت.

رشوندآوه تشریح کرد: طی سال جاری در بناهای تاریخی زیرنظر شهرداری قزوین، با همکاری انجمن یادمان‌های یادگار راهنماهای گردشگری مستقر و از افراد متخصص استفاده شده و در راستای جذب گردشگر، تورهای گردشگری در سطح استان قزوین برگزار شد که نتیجه آن را با استقبال مناسب شاهد بودیم؛ شهر قزوین با وجود ظرفیت‌های بالا به خوبی معرفی نشده و در چند سال قبل این شهر تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری تور کودک را از سال گذشته آغاز شده و فعالیت‌های مختلفی در آن همچون بازدید از بناهای تاریخی صورت گرفته است، مطرح کرد: حضور سازمان نوسازی و بهسازی در جشنواره بازی و اسباب بازی از سایر اقدامات این سازمان طی ایام نوروز بود.

منبع:شهرایران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد