اهمیت توسعه بازار فضای مجازی در ایجاد اشتغال

به گزارش فناوری فرهنگی،  سید ابوالحسن فیروزآبادی در نخستین جلسه اشتغال و فضای مجازی که در مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور فعالان و نقش آفرینان این حوزه برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات توسعه کسب و کار در حوزه فضای مجازی که باعث عدم اجرای صحیح نقش های حاکمیتی نیز می شود، کوچکی بازار است. در صورتی که اندازه بازار توسعه یابد، شاهد فعالیت شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو و خدمات ابری داخلی مناسب خواهیم بود.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اشتغال و اقتصاد مقاومتی در سال جاری افزود: تا زمانی که سیاستگذاری در حوزه های پهنای باند و کپی رایت در فضای مجازی با رویکرد اشتغال صورت نگیرد موانع توسعه بازار و به تبع آن ایجاد اشتغال فضای مجازی برطرف نخواهد شد. همچنین باید دارایی های معنوی در کشور قیمت واقعی خود را بیابند.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه اپراتورها بازیگران بزرگ این بازار بوده و در جهان نیز به سمت ایفای نقش در حکمرانی کشورها در حال حرکت هستند، تاکید کرد: اپراتورها می توانند مدلهای جدید کسب و کار را با رویکرد ایجاد اشتغال مطرح کنند تا شورای عالی فضای مجازی براساس آن در صورت نیاز سیاست های لازم را به تصویب برساند.
فیروزآبادی بر ضرورت ایجاد سیاستگذاری در حوزه کسب و کار های دیجیتالی تاکید کرد و گفت: ایران یک پنجم سهمی را که باید از بازار ICT دنیا داشته باشد (یک درصد) هم اکنون در اختیار دارد و این در حالی است که حوزه تلکام هنوز نتوانسته به رشد مناسبی دست یابد.
 وی افزود: اگر صرفا توسعه در حوزه اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته و در سایر حوزه های ICT توازن رشد ایجاد نشود، در آینده با نابسامانی مواجه خواهیم شد.
در این نشست فعالان و نقش آفرینان حوزه فضای مجازی نیز با اعلام نظرات و پیشنهادهای خود، آسیب شناسی کسب و کارهای دیجیتال، تشکیل کمیته بررسی وضعیت توسعه اشتغال فضای مجازی، تمرکز بر توسعه اشتغال در حوزه خدمات و قانونگذاری برای ایجاد منطقه آزاد به منظور سرمایه گذاری در این حوزه را خواستار شدند.

منبع: گرداب

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد