بازی جام گامی برای پیوند بازیسازان ایرانی با بازی بازان ایرانی

به گزارش فناوری فرهنگی، به تعداد کاربران بازی در ایران بیش از 23 میلیون نفر از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گزارش شده است که متوسط سن بازیکنان موبایلی ایرانی در سال 94 تنها 21 سال بوده است و 80 درصد از کل بازیکنان موبایلی ایرانی، معادل 16 میلیون و 400 هزار نفر، «موبایل‌باز» هستند. یعنی فقط روی پلتفرم موبایل بازی می‌کنند و این نوید بخش بازاری بزرگ برای این حوزه است که بازی سازان ایرانی با تولید اثر باکیفیت و دیده شدن آن آثار می توانند به مخاطبین و درآمدزایی بالا دست پیدا کنند.

بازی جام بستری است که این امکان را برای بازی سازان ایرانی و علاقه مندان به بازی ایجاد کرده تا با هم پیوند بخورند و با ایجاد امکاناتی از قبیل مسابقات سراسری در لیدربورد بازی جام با هم به رقابت بپردازند.
حال توضیحی مختصر و خودمانی از زیان بازی جامی ها در خصوص جشنواره:
اولین باره که توی کشور یه سری مسابقات روی بازی‌های موبایلی پرمخاطب ایرانی در قالب یه جشنواره برگزار می‌شه: جشنواره‌‌ی ملی بازی‌های موبایلی ایرانی، بازی‌جام
اگه فکر می‌کنین تو بازی کردن با موبایل مهارت دارین، همین الان توی این جشنواره‌ی بزرگ ثبت نام کنین و توی یکی از بازی‌ها که به سلیقه‌تون نزدیک‌تره شانس خودتون رو برای بردن کلی جایزه‌ی جورواجور امتحان کنید.
البته اینکاره‌ها می‌تونن تو همه‌ی بازی‌ها شرکت کنن و جایزه بگیرن!
سید محمد حسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری در خصوص برگزاری بازی جام توضیحاتی ارائه نمودند:
با توجه به اینکه در سال‌های اخیر روند تولید و انتشار بازی‌ها به شدت در حال افزایش بوده و موردتوجه مخاطبان نیز قرار گرفته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای توسعه بازار، تولید و ترویج این صنعت اقدام کرده‌است که یکی از این فعالیت‌ها، برگزاری بازی‌جام است.
در این طرح تعدادی از بازی‌های پرمخاطب ایرانی که معیارهای مختلف مد نظر را دارا بوده‌اند انتخاب شدند و مسابقاتی مبتنی بر این بازی ها برگزار می‌شود.
در انتهای این جشنواره به نفرات اول تا سوم مسابقات هر بازی جوایزی مجموعا به ارزش 10 میلیون تومان تعلق می‌گیرد و همچنین جوایز کوچک نیز به تعداد زیاد جهت افزایش انگیزه شرکت در مسابقات به شرکت‌کنندگان در مسابقه ارائه خواهد شد.
همچنین دیگر اهداف ما در این زمینه شامل جهت‌دهی کاربران بازی‌های تلفن همراه به سمت رقابت سالم و سراسری، تشویق کاربران بازی‌های تلفن همراه به استفاده از بازی‌های جذاب ایرانی و برگزاری متناوب رویداد و معرفی نشان خاص بازی‌جام است.
در واقع نگاه ما این است که بازی ویدئویی هم با نگاه صحیح به آن می‌تواند جایگاهی درست در میان دیگر تفریحات خانواده داشته و این لیگ هم به همین سمت جهت‌دهی می‌کند.
جشنواره‌ی ملی بازی‌های موبایلی ایرانی (بازی جام) به حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  تا 19 اردیبهشت 96 در حال برگزاری است.
شعار کلیدی این رویداد: ایرانی، ایرانی بازی کن
همچنین جوایز هر بازی: نفر اول ۵ میلیون، نفر دوم ۳ میلیون، نفر سوم ۲ میلیون و صدها جایزه روزانه اعلام شده است.
دانلود از کافه بازار https://goo.gl/Ds5z2X و یا سایت www.bazijam.ir
معرف کوتاهی در خصوص بازی‌های جشنواره
از بین بازی‌های باکیفیت ایرانی، پنج تا از بهترین‌ها در سبک‌های مختلف وارد اولین دوره‌ی جشنواره‌ی بازی‌جام شدند. شم می توانید بازی موردعلاقه‌ خودتون رو انتخاب کنید و با سایر شرکت‌کننده‌ها به رقابت بپردازید. در کنار مسابقه‌ی بازیکنان، به محبوب‌ترین بازی از دید کاربران هم جایزه‌ی نفیسی تعلق می گیرد.
مگنیس
استودیو پاییزان
وقتی به دنیای مگنیس وارد شدید فراموش نکنید که هیچوقت نباید مگنیس رو تنها بذارید و دستتون رو از روی صفحه بردارید. در این مسیر پر پیچ و خم همیشه باید برعکس چیزی که می‌خواهید عمل کنید! برخی از موانع نیاز به تمرکز کامل دارند، اما برای عبور از برخی دیگر لازم است تا سریع و جسور باشید!
 کنترل منحصر به فرد مگنیس شما را وادار به واکنشی می کند که ذهنتان انتظارش را ندارد ! به ظاهر ساده است اما موانعی عجیب و غریب منتظر شما و مگنیس نشسته‌اند، پس برای سفری مهیج و لذت‌بخش آماده شوید!
پرسیتی
استودیو تاد
بعد از مدت‌ها به همراه مشاورتان به سرزمین پادشاهی پدری خود بازگشته‌اید، و می‌بینید که جز خرابه‌ای از‌ آن به جا نمانده! از نیازهای اولیه مردم و کشاورزی شروع کنید و شهر خود را گسترش دهید تا اقتصاد استوار دوران پدری خود را دوباره پابرجا و زنده کنید! به تکنولوژی ساختمان‌های جدیدتر دست پیدا کنید و محصولات با ارزش‌تری برای صادرات تهیه کنید! قدرت و فرهنگ خود را با ساختن قصرهای باشکوه به رخ دیگران بکشید!
 پرسیتی (یا همان پرشین سیتی) به معنی شهر ایرانیست. یک بازی آنلاین، ساخت ایران و برای ایرانی‌ها! اما با کیفیتی متفاوت!
شاهین
استودیو سفید
شاهین یک بازی نبرد هوایی در سبک هیجان‌انگیز و ساخت ایران است. موضوع بازی در مورد یک تیم نیروی هوایی به نام شاهین است که برای دفاع از کشور به ماموریت‌های مختلفی اعزام می‌شود.
 ده‌ها ماموریت و عملیات داستانی و روزانه و آنلاین منتظر کاربر هستن!
فوتبال رانر
استودیو پرسیس
این بازی فوتبالی موبایل برای جشنواره بازی‌جام طراحی شده، در این بازی تیم های برتر لیگ فوتبال ایران به همراه بازیکنانشون قرار داده شده. در این بازی طرفدارا می تونن بازیکن مورد علاقه‌شون رو انتخاب و بازی رو شروع کنن، و درون بازی با جمع‌آوری سکه امتیاز کسب کنند و در پایان هر بازی امتیازشون رو ثبت کنن. همچنین بازیکنان میتونن امتیازشون رو برای دوستانشون به اشتراک بذارن و بر اساس امتیازات ثبت‌شده در جدول برترین‌ها امتیازات محاسبه می‌گردد.
جدل بر روی سرعت
استودیو گونای
این بازی یک ماشین‌سواری با سرعت و هیجان باورنکردنی است!
 سریعترین اتومبیل زندگیتان را برانید!! شما باید با مهارت رانندگی از دست پلیس‌هایی که به هر طریقی سعی در متوقف ساختن شما هستند فرار کنید.

منبع: پانا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد