شیطنت و حواس پرتی در کلاس‌های درس غیرممکن می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از دیجیتال ترندز، با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی و ترکیب آن با فناوری های تحلیل چهره افراد، شناسایی دانش آموزان و دانشجویانی که در سر کلاس درس چرت زده یا در حال شیطنت های مخفیانه هستند، ساده تر می شود.

محققان بر همین مبنا نرم افزار جدیدی به نام نستور طراحی کرده اند که قرار است در شهریور ماه از آن رونمایی شود. قرار است نرم افزار یاد شده در اولین گام در دو کلاس درس آنلاین در مدرسه تجاری ESG نصب شود و از آن برای کنترل میزان دقت و وضعیت افراد حاضر در کلاس مذکور استفاده شود.

مارسل سوکت موسس شرکت ال سی ای ، با استفاده از نرم افزار نستور عملکرد دانشجویان و اساتید ارتقا می یابد. زیرا می توان با استفاده از وبکم رایانه حرکات چشم افراد و حالت چهره آنها  را ردگیری کرد و فهمید که آیا افراد برای درک مطالب تلاش می کنند یا هیچ توجهی به مباحث طرح شده ندارند.

برنامه نستور می تواند بر مبنای مطالب طرح شده در هر کلاس ، سوالات امتحانی برای دانشجویان طراحی کند. این سوالات برای هر دانشجو متفاوت بوده و بیشتر از مطالبی طرح می شود که دانشجو به آنها توجه نداشته است. به بیان دیگر نستور با توجه به اطلاعاتی که از لحظات بی توجهی هر دانشجو به درس جمع آوری کرده،سوالات امتحانی را دقیقا از همان موارد طراحی می کند.

اطلاعات جمع آوری شده از طریق نستور برای اساتید هم ارسال می شود تا آنها مطالب مهم درسی را در لحظاتی بیان کنند که اکثر دانشجویان به درس و بحث کلاسی گوشی می کنند. نسخه فعلی این نرم افزار برای دوره های درسی آنلاین طراحی شده، اما در آینده نسخه مستقلی از آن برای استفاده در کلاس های درسی فیزیکی هم طراحی و عرضه خواهد شد. این نسخه به دانشجویان حواس پرت پیام هشدار خواهد داد تا آنها به درس توجه کنند.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد