«بچه های آسمانی» بر فرش و لباس نقش می بندند/ ضرورت توجه به مخاطب

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد حسن حلواییان، مدیر موسسه فرهنگی «بچه های آسمانی» به این که برخی مسئولان، نوشت افزار را در شمار صنایع فرهنگی نمی دانند اشاره و بیان کرد: طبیعتا این نگاه باید تغییر کند چراکه ما از طریق نوشت افزار می‌توانیم بسیاری از ارزش‌های فرهنگی خودمان را به مخاطبان منتقل کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های این موسسه و هدف از شکل گیری خانواده ایرانی گفت:شرکت نوشت افزار ما از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف ما توجه به سلامت و حفظ کانون خانواده بوده است. به همین خاطر، نخستین تصویر واقعی از خانواده ایرانی را طراحی و در قالب طرح جلد دفترهای مدارس ارائه کردیم.

حلواییان در پاسخ به این که تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی، چگونه می توانند شخصت های خود را معرفی کنند آن هم زمانی که کاراکترهایی چون «بن تن»، «باب اسنفجی» و «مرد عنکبوتی» در بازار هستند بیان کرد:چند سالی است که مساله پیوست فرهنگی مطرح شده به این معنی که وقتی شخصیتی خلق می شود، همزمان لباس و نوشت افزار و فیلم و انیمیشن آن هم تولید شود. این اتفاق، بسیار خوشایند است اما ابتدا یک شخصیت باید خلق شود؛ دست به دست بگردد و در بوته نقد قرار گیرد.

او به روزشدن کارآکترها و شناخت ذهن و زبان بچه ها را رمز موفقیت دانست و افزود: بچه ها شخصیت ها و موجودات تخیلی را دوست دارند به همین خاطر به سمت طراحی اسب بالدار رفتیم. از سوی دیگر، پسرها عاشق سرعت اند و دنیای امروز با شتاب جلو می رود و ما در طراحی دفترچه های خود سرعت را با تصویر کردن مسابقات رالی نشان دادیم. همان گونه که با تصویرکردن یک خانواده موفق، برآن شدیم تا سبک زندگی ایرانی- اسلامی را به آنها آموزش دهیم.

حلواییان از تولید پوشاک، ظرف غذا، فرش و اقلام دیگر با طرح و تصویر بچه های آسمانی خبر داد و افزود: این مساله نشان می دهد که تولیدکنندگان ما از طرح های ایرانی- اسلامی استقبال می کنند و فقط به دنبال شخصیت هایی چون مرد عنکبوتی و باب اسنفنجی نیستند ما هم باید طرح هایمان را به روز و به ذائقه مخاطب امروز توجه کنیم.

مدیر شرکت تولیدکننده نوشت افزار «بچه های آسمانی» با اشاره به این که در شرایط موجود تنها ۲۰ درصد محصولات مرتبط با نوشت‌افزار در ایران و ۸۰ درصد، خارج از ایران تولید می‌شود گفت: از این ۸۰ درصد تولیدات خارجی، سهم عمده‌ای به محصولات چینی اختصاص دارد. از سوی دیگر مگر چند درصد محصولاتی که با عنوان نوشت افزار ایرانی- اسلامی ارائه می شود در ایران تولید شده؛ حتی مداد و دفتری که نقوش و طرح‌ها و شخصیت‌های ایرانی چون طرح گبه و عروسک دارا و سارا و کلاه قرمزی و پسر خاله هم نقش بسته، سفارشی است. یعنی چینی‌ها، تولیدکننده آن بوده‌اند و ما تنها شخصیت‌های خودمان را بر آن تصویر کرده‌ایم.

منبع: مهر

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد