شرکت های فناوری غربی تسلیم خواسته های روسیه شدند

به گزارش فناوری فرهنگی،  به نقل از اسین ایج، دولت روسیه از سال 2014 از شرکت های فناوری غربی و به خصوص آمریکایی خواسته بود تا اطلاعات و اسرار سایبری خود را فاش کنند تا اطمینان حاصل شود آنها به ابزاری برای جاسوسی سازمان های جاسوسی ایالات متحده مبدل نشده و بر روی نرم افزارها و سرویس های وابسته به خود جای پای مخفی یا backdoor به وجود نیاورده اند.

از جمله شرکت هایی که در برابر خواسته های روس ها تسلیم شده اند می توان به سیسکو، آی بی ام و SAP اشاره کرد که قول داده اند اسرار امنیتی تولیدات خود را در اختیار دولت روسیه بگذارند.

مقامات روسی از این شرکت ها خواسته اند تا بررسی کدهای منبع برنامه هایشان و به خصوص برنامه های امنیتی تولیدی آنها مانند فایروال ها، ضدویروس ها، نرم افزارهای حاوی رمزگذاری و … را قبل از ورود به خاک روسیه ممکن کنند. این درخواست ها در سه سال اخیر تشدید شده و روس ها امیدوارند از این طریق جلوی جاسوسی سایبری آمریکایی ها و اروپایی ها از خودشان را بگیرند.

از معدود شرکت های آمریکایی که در این زمینه حاضر به همکاری با روس ها نشده می توان به سمانتک اشاره کرد، اما بقیه آنها مانند مک آفی، اچ پی و … برای از دست ندادن بازار روسیه حاضر به این نوع همکاری ها شده اند. روس ها در برابر این خبر واکنشی از خود نشان نداده اند.

منبع: فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد