کاروان طرح پیوند صنایع‌دستی به تهران می‌رسد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛ ‌ هادی بنایی مشاور معاونت صنایع دستی، مسئول امور استان‌ها و مدیر پروژه طرح پیوند بااشاره براهمیت این پروژه گفت: باتوجه به نامگذاری سال۹۶ به سال حصیر وحصیربافی بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی طرح کاروان پیوند را در جهت حمایت از تولیدکنندگان این صنعت با مضمون خرید محصولات باکیفیت حصیری به معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان سرکارخانم زهرا احمدی پور ارائه کردند که باموافقت و حمایت ایشان روبه روشد.

وی افزود: این طرح باحمایت قاطع ریاست سازمان مراحل تحقیق وبررسی و اجرایی خود را پشت سرگذاشت و در مرحله اول محصولات حصیری ۸استان خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد، خوزستان و گیلان محصولات و بافته‌های حصیری خودرا به ستادارسال کرده و نمایشگاهی ارزنده از این اثار درمحل سازمان برپا شد.

بنایی ادامه داد: طرح کاروان پیوند که درراستای حمایت از تولیدکنندگان محصولات حصیری با تلاش معاونت صنایع دستی اغاز به کار کرد در مرحله بعد صبح امروز۲۴ تیرماه در دو استان کرمان شهرستان کهنوج و هرمزگان شهرستان میناب کلید خورده و محصولات باکیفیت و متنوع این دواستان به صورت نمادین بارگیری شده و به سمت تهران حرکت می کنند.

وی درادامه گفت: در این اقدام خرید تضمینی محصولات حصیری بابا مدیریت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و همکاری شرکت حامیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت می‌پذیرد.

مدیرپروژه طرح کاروان پیوند باتاکید براهمیت معرفی و ارائه هرچه بهتر محصولات حصیری درجامعه گفت: این محصولات پس از جمع اوری از ۸ استان مورد نظر به تهران رسیده و در مرحله بعد در نمایشگاه‌های پیش بینی شده عرضه می‌شوند.

بنایی درپایان یاداور شد: محصولات حصیری دواستان کرمان و هرمزگان صبح روزیکشنبه ساعت ۱۱ صبح به تهران رسیده و باحضور ریاست سازمان میراث فرهنگی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و همکاران و هنرمندان این حوزه درسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد استقبال رسمی قرارخواهد گرفت.

منبع: مهر

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد